Bethesda tvůrce Wolfenstein k přidání multiplayeru nenutila
zdroj: tisková zpráva

Bethesda tvůrce Wolfenstein k přidání multiplayeru nenutila

21. 6. 2013 15:38 | Téma | autor: Adam Homola |

Nedávno Bethesda překvapivě oznámila nového Wolfensteina - další díl v rámci značky, jejímž nejznámějším dílem je Wolfenstein 3D, který byl vlastně jednou z prvních 3D stříleček vůbec. Pořádně a kompletně hardwarově akcelerované 3D měl sice až Quake v roce 1996, ale Wolfenstein byl svého času se svým 3D jako zjevení. Následující Wolfové pak ale nestavěli jen na singleplayerové kampani, nýbrž i na multiplayeru.

Na povedeném multiplayeru pak stál zejména Wolfenstein: Enemy Territory z roku 2003 a vzhledem k jeho popularitě se přímo nabízelo, že multiplayerovou složku nabídne i Wolfenstein: The New Order. O to větším překvapením bylo, navíc v kontextu dnešní doby, že v posledně jmenované hře žádný nebude. Pete Hines z Bethesdy to teď trochu objasnil, a ať se na to díváte, jak chcete, vychází nám z toho Bethesda jako ten nejhodnější vydavatel pod sluncem.

Wolfenstein: The New Order mají na svědomí Machine Games, což je nové studio, které se skládá hlavně z lidí ze Starbreeze, kteří pracovali na The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay a The Darkness. Jde o hry, které multiplayerem rozhodně nevynikaly... Naopak. Bethesda si silné stránky vývojářů z Machine Games uvědomuje a právě kvůli jejich předchozím hrám jim multiplayer do nového Wolfa nutit nechce.

“Nebudeme jim to nutit hlava nehlava a tvrdit, že to tam musí být jen proto, že to měly předchozí hry. Tihle vývojáři umí udělat super věci. Když se podíváte na The Chronicles of Riddick nebo The Darkness, tak to jsou hry s kreativními prvky, které v sobě bude mít i nový Wolfenstein. Kvůli tomu s nimi spolupracujeme, kvůli tomu se nám jejich vize Wolfensteina líbí,” řekl v rozhovoru pro anglický Eurogamer Pete Hines, který v Bethesdě zastává pozici viceprezidenta pro marketing a PR.

Bethesda tak navzdory trendu posledních let dovolila vývojářům udělat first person střílečku bez multiplayeru. A to jen proto, že vývojáři mají vizi, do které jim multiplayer nesedí. Bethesda jim navíc natolik věří, že multiplayer nehodila na jiné studio, což se taky běžně dělá, když to hlavní studio neumí, nestíhá nebo je pro to nějaký jiný důvod. Za tenhle vstřícný krok patří Bethesdě bez debat palec nahoru a Machine Games palce zase budeme držet, aby jim ten singleplayer klapnul.

Nejnovější články