BioWare údajně plánuje kompletní předělávku Anthem a začíná vyvíjet další Mass Effect
zdroj: tisková zpráva

BioWare údajně plánuje kompletní předělávku Anthem a začíná vyvíjet další Mass Effect

18. 11. 2019 11:45 | Téma | autor: Patrik Hajda |

Anthem je bezesporu jedním z největších průšvihů letošního roku. Od tvůrců Mass Effectu jsme čekali přeci jen něco víc než bugy, nesourodou hratelnost a nudu. S výsledkem nebylo spokojené studio ani vydavatel, ale místo aby Anthem nechali nedůstojně umřít a vrhli se na něco nového, pracují na jeho kompletním předělání.

Jason Schreier z Kotaku se opět obrátil na svou síť kontaktů, aby vynesl na světlo světa utajované novinky. Jeho zdroje spojené s projektem Anthem prozradily, že se právě teď vymýšlí, jakým způsobem hru rozebrat, předělat a dát zase dohromady, aby nešlo o tak hnědou záležitost.

To, co někteří nazývají Anthem Next a jiní zase Anthem 2.0, má mít od základů přepracovaný loot, úkoly, sociální aspekty hry, obtížnost, systém progrese, dokonce i celou mapu světa. Hovoří se o rozdělení do segmentů, nad kterými budou mít vývojáři větší kontrolu a snáz vychytají chyby. Řeší se i struktura misí a nutnost vracet se po nich na základnu, což patřilo mezi četné výtky.

Další úvahy se prý točí kolem toho, jak tuto „novou“ hru distribuovat. Nabízí se možnost postupných updatů po vzoru No Man’s Sky, jedno velké, zásadní rozšíření jako v případě Destiny a Taken King, ale zaznívají i takové názory, že by mělo jít o samostatnou hru, která by pro stávající majitele Anthem neměla být za plnou cenu (nutno dodat, že některé české obchody prodávají současnou Anthem za 250 korun, což jen potvrzuje obrovský neúspěch hry).

zdroj: Archiv

Kotaku ve své reportáži připomíná, že Anthem může stát za odchodem dvou důležitých zaměstnanců Chada Robertsona a Bena Irvinga, ale zároveň nesouhlasí s těmi hlasy, které tvrdily, že odchody značily úplné zaříznutí projektu. Nicméně v tuto chvíli není jasně dané, co s Anthem bude. Tvůrci jsou ve fázi debatování, po kterém snad přijdou s plánem a začnou na něm pracovat. Takže se novinek asi hned tak nedočkáme.

A protože jsem vás v titulku nalákal i na nový Mass Effect, pojďme si to s ním vyjasnit. Na Anthem dělala dvě údajně znesvářená studia BioWare Edmonton a BioWare Austin, která se nedokázala shodnout na výsledné podobě hry, což mohlo být jedním z důvodů jejích problémů. V plánu bylo, že se Edmonton po vydání hry odtrhne a začne dělat na něčem vlastním. To se prý pomalu děje, ale zatím se v obou studiích stále pracuje i na Anthem Next/2.0.

Článek Kotaku končí odstavcem: „BioWare nadále počítá s hrami na hrdiny. Kromě velmi očekávaného Dragon Age 4, které BioWare představilo loni, je ve velmi rané fázi vývoje nový Mass Effect v kancelářích Edmontonu pod vedením Mikea Gamblea, dlouhodobého producenta v BioWare.“

zdroj: Archiv

Mike Gamble dříve pracoval na Anthem, Mass Effectu 2, 3 a Andromedě. Jeho účast na dalším Mass Effectu by tedy dávala smysl, ale zaráží mě, jak Kotaku tuto informaci prezentuje. Jen tak mimochodem, bez dalšího vysvětlení, jako by šlo o něco dávno známého. Náznaky tu v minulosti byly, ale jen ve stylu: „Ne, s Mass Effectem jsme ještě neskončili.“

Pokud vývoj začal někdy kolem vydání Anthem, pak nás pravděpodobně čeká pár let ticha a nový Mass Effect by tedy jistojistě vyšel až na novou generaci konzolí, což ostatně platí i o Dragon Age.

Doufejme, že EA nebude na vývojáře tlačit s heslem „live service“, které se v případě Anthem nevyplatilo. Naopak Need for Speed Heat a Star Wars Jedi: Fallen Order od stejného vydavatele nemají žádné mikrotransakce a koncoví zákazníci jsou náramně spokojení. Naděje tedy žije.

Nejnovější články