BioWare zvažuje možnosti Mass Effect MMO
zdroj: tisková zpráva

BioWare zvažuje možnosti Mass Effect MMO

11. 4. 2011 11:06 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Když se poprvé objevil obrázek a trailer z mediální kampaně chystající oznámení Mass...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Když se poprvé objevil obrázek a trailer z mediální kampaně chystající oznámení Mass Effect 3, jednou z probíraných možností bylo i oznámení MMO nebo multiplayerové hry z tohoto světa. Jak se nyní vyjadřuje Casey Hudson z BioWare, tahle možnost určitě není ze stolu pryč. „Zamýšleli jsme se nad možnostmi, jak by mohli hráči sdílet zážitky z Mass Effectu s přáteli. Ještě jsme nepřišli na to jak, takže nemůžeme nic oznámit, ale bez pochyb je multiplayer něco, čemu se chceme v budoucnosti více věnovat“.

Jedna věc je ovšem multiplayer a druhá MMO. Teoreticky by Mass Effect se svým akčním základem měl potenciál na online střílečku, ale bylo by to poněkud krkolomné i neuctivé k tomu, čím hra hlavně zabodovala. Na to ovšem Hudson odpovídá celkem jasně: „Spousta lidí říká, že by chtěli MMO a myslím, že v tomto vesmíru by to mělo smysl. Vy se snažíte zachránit vesmír, abyste v něm mohli žít. To je příslib, který by byl skvělý pro jakoukoliv značku a vy máte svět, který za záchranu stojí...“ Jak by tedy mohlo MMO z Mass Effectu vypadat?

Jednu z možností opět nabízí Hudson. „Myslím, že Mass Effect má tu kvalitu. Pokud se zbavíte Reaperů a zvítězíte, nebylo by skvělé, kdybyste mohli žít v Citadele anebo si prostě zaletět do Omegy?“ O tom, že Mass Effect má potenciál na vytvoření světa, kde by se MMO mohlo odehrávat není třeba diskutovat. Mnoho planet, ras, velmi kvalitně popsaná historie i prostředí. Z tohoto hlediska není co řešit, prostoru je tu dost, jak z hlediska příběhu, tak případných questů. Zaleťte si na Tuchanku a zalovte si, případně se připleťte do klanových sporů. Řešte bezpečnostní problémy na Citadele, dělejte průzkum planet, universum Mass Effectu je dost komplexní na to, aby MMO utáhlo. Nicméně otázkou je, jak naložit se samotnými herními prvky.

Zachovat akční model? Jistě, systém schopností si říká o kolektivní spolupráci, jenže zatím se Mass Effect ukázal být dimenzovaný na střety malých jednotek. Spolupráci vás a dvou až tří kamarádů si lze představit, dokonce jde i najít klasické rozdělení rolí na buffera, biotika, technika, damage dealera... Jenže když naženete na jeden prostor desítky až stovky lidí, může se celý tento systém zvrhnout v chaotický masakr.

Jednou z možností by bylo vzdát se části dosavadního systému a zkusit to cestou SW: The Old Republic (kterou jsme ale ještě neviděli) anebo prostě přejít do klasického stylu MMORPG. Omezit akčnost, dát důraz na schopnosti a kolektivní taktiku. Na druhou stranu, nebude škoda ztráty pocitu, když vezmete sniperku a skrze záměrný kříž začnete rozsévat ničení těžkého kalibru? A co vesmírné bitvy? Mass Effect je zatím vždy bral ryze příběhově, bez vašeho zásahu.

Takže ano, je neoddiskutovatelné, že potenciál zde je. Je zde tolik potenciálu a možností, že byste je mohli přehazovat lopatou. Ale zároveň je zde systém bojů, který odpovídá ryze hře jednoho hráče – a pro potřeby MMO pravděpodobně stačit a vyhovovat nebude. A chraň bůh, aby se BioWare rozhodl jít cestou spíše FPS případně akce s ještě větším důrazem na onu akčnost á la Gears of War. I přes svoji akčnost totiž Mass Effect vždy dával dost času na pauzu, rozmyšlení taktiky a zvolení vhodných schopností. Nicméně, ta myšlenka Mass Effect MMO je víc než lákavá, ne?

Nejnovější články