Black Isle vs. Interplay vs. Fallout 3
zdroj: tisková zpráva

Black Isle vs. Interplay vs. Fallout 3

19. 12. 2003 11:11 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Nedávno jsme vás informovali o zavření studia Black Isle.

Nejmenovaný zdroj tehdy prozradil magazínu IGN podrobnosti ohledně celé této záležitosti, která se dotkla jistě každého, kdo se těšil na další pokračování série Fallout. či jiné tituly těchto schopných vývojářů. Kromě Black Isle bylo zrušeno i studio Digital Mayhem, resp. bylo začleněno pod Interplay Production.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Podle zdroje bylo podnětem k rozpuštění týmu intrikářské "vlezdoprdelkování" jednotlivých divizí uvnitř společnosti Interplay, pod kterou studio Black Isle vyvíjelo Baldurs Gate 3 a následně i Fallout 3. Ředitel Black Isle prý odešel z frustrace a ponechal studio neoficiálně pod vedením ředitele Digital Mayhem. Jenže to moc nefungovalo a tak vývojáři z Black Isle požádali Interplay o méně angažovaný přístup do celé věci. Společnost souhlasila a tvůrci tak mohli dále pracovat na Baldur's Gate 3. Poté, co vedení neudrželo licenci na systém D&D, byl však vývoj projektu BG3 zrušen, takže se vývojáři rozhodli zaměřit veškerou svou pozornost na Fallout 3. Návrh byl hotov, engine napsán a práce na mapách prý začaly, když se Interplay ptal po hratelném demu hry.

Demoverze, kterou Black Isle vydavateli doručilo a odkud pochází obrázky, bylo z 95% hotovo, obsahovalo údajně všechny herní funkce, ale jenom jeden herní level (další byly prý rozpracovány a z poloviny rovněž hotovy, už zbývalo jen "obydlet" a naskriptovat mapy). Další den začal Interplay vyhazovat lidi z Digital Mayhem. Protože ale bylo demo Falloutu tak propracované, cítili se prý vývojáři z Black Isle relativně bezpečně.

O dva týdny později však Interplay propustil kromě dvou všechny členy týmu pracujícího na Falloutu a projekt byl zastaven. Interplay byl totiž asi přesvědčen, že hra nemůže být hotova do konce roku 2004. A co je zajímavé, ti dva nepropuštění jsou ti, co ještě dříve, než vstoupili do Black Isle, pracovali v čele studia Digital Mayhem na nějakém samostatném projektu pro konzole.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Finance společnosti Interplay na tom nejsou zrovna růžově. Společnost je miliony dolarů ve ztrátě a v bance má necelý milion. O to překvapivější je její rozhodnutí o zrušení již téměř hotového projektu na úkor konzolového pokračování Fallout: Brotherhood of Steel 2, jejíž první díl dokonce ještě ani není v obchodech, a titulu Exalted, který ještě nemá napsán ani engine. A co hůř - Interplay prý stále vlastní značku Black Isle a hodlá prý pod ní dále produkovat tituly, takže v budoucnu můžete vidět hry, které budou mít na krabičce logo Black Isle, ale nebudou vyvinuty "pravými Black Isle". Totéž s Digital Mayhem. V současné době Interplay také vlastní sérii Fallout, ale vzhledem k finanční ztrátě, kterou vykazuje, se dá očekávat, že ji dá k dispozici případným kupcům.

Aby to ale bylo ještě zajímavější, společnost Interplay včera magazínu IGN vše popřela a prohlásila, že Black Isle Studios zůstane otevřené kvůli některým nedořešeným projektům. Status Fallout 3 se nyní zkoumá, ale Fallout: Brotherhood of Steel má podle ní vyjít 13. ledna. Fallout tedy stále žije! Interplay označila předchozí výlevy o zrušení studia za falešné zvěsti pravděpodobně vyvolané bývalými zaměstnanci Interplay. Web IGN přiznává, že onen nejmenovaný zdroj je skutečně bývalým zaměstnancem Interplay. Zástupce této společnosti také dodal, že kdyby Interplay rozhodla zavřít své nejhodnotnější studio nebo vyhodit některého z jeho cenných vývojářů, určitě by to oznámila. Takže čemu věřit?

zdroj: IGN

korgull

Nejnovější články