Blízká budoucnost Blizzardu a hlavně jeho her
zdroj: tisková zpráva

Blízká budoucnost Blizzardu a hlavně jeho her

8. 2. 2015 17:30 | Téma | autor: Adam Homola |

Nepotvrzená informace o chystaném datadisku pro Hearthstone: Heroes of Warcraft není jediná, kterou se nebál zveřejnit blog First Adopter. Tae Kim se totiž od nejmenovaného insidera přímo z Blizzardu doslechl více zajímavých informací a nebál se je zveřejnit. Zprávy typu "jedna bába povídala" můžeme obvykle s klidem v duši přeskočit, ale tentokrát stojí za to si je hru po hře rozebrat.

StarCraft online?

Diablo III je už nějakou dobu hotové a spekulace o druhém datadisku zatím zůstávají jen nepotvrzenými úvahami, ke kterým zatím příliš mnoho indicií nevede. Podle insidera byl navíc tým stojící za Diablo III přesunut na zbrusu nový projekt zasazený do univerza StarCraftu. Na StarCraft III či další datadisk pro dvojku ale můžeme zapomenout. Tady přichází asi největší odhalení insidera - vývojáři prý začínají pracovat na nové hře, která by měla být podobná Warframe, do kterého Blizzard přimíchává některé herní prvky z Left 4 Dead, DayZ, Smite a jiných MOBA her.

Zní vám to jako hrozný guláš? Takhle na papíře možná. Warframe je free to play sci-fi kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby. Není příliš těžké si představit jak tenhle základ pojme Blizzard, ale už je trochu těžší do téhle formulky naklíčovat prvky ze zombie akce Left 4 Dead, zombie survival DayZ a nějaké prvky z MOBA her. Možná si lze představit střídání dne a noci, kde se s denní dobou změní i hratelnost? Třeba trochu podobně, jako je tomu v Dying Light, byť Blizzard podobný koncept v jedné misi StarCraft II oťukával.

starcraft 2_mini zdroj: tisková zpráva

Hra je podle insidera teprve v rané předprodukční fázi, takže bychom ji neměli čekat dříve jak na konci roku 2016, nejspíše ale až v roce 2017. Vyloučit nemůžeme ani early access model, který svým způsobem tvůrci aplikovali na Heroes of the Storm - pak bychom se mohli oznámení dočkat klidně na letošním BlizzConu a nějaké velmi uzavřené technické alfa verze v druhé polovině příštího roku.

Při pročítání spekulací o nové hře ze StarCraft univerza nelze nevzpomenout na tabulku s názvy her a jejich předpokládanými daty vydání. V ní byl svého času zanesen jakýsi "SC2 Phoenix", se kterým se počítalo na poslední kvartál roku 2011. Nikdy se přitom oficiálně neodhalilo o co jde. Byl Phoenix jen nějakým prvkem či funkcí, kterou chtěli tvůrci do hry přidat? Nebo šlo o kódové označení nějaké samostatné hry?

Ať už byl Phoenix cokoliv, s aktuálním StarCraft projektem pravděpodobně mnoho společného neměl. V roce 2011 měly týmy plné ruce práce s vývojem StarCraft II, Diablo III a s Heroes of the Storm, tehdy ještě pod názvem DotA a později Blizzard All-Stars. Zajímavé ale je, že na projektu údajně pracuje tým, který má na svědomí Diablo III.

Pracuje tým, který dokončuje Legacy of the Void, na hře společně s nimi, nebo rozjíždí nějaký samostatný nový projekt? Také je klidně možné že SCII tým se postupně rozdrobí mezi Heroes of the Storm, na kterém už několik SCII veteránů pracuje, a mezi onen nový projekt.

Jestliže Blizzard opravdu pracuje na 3rd person akci ze světa StarCraftu, splní se tím sen všem fanouškům série, kteří se svého času těšili na StarCraft: Ghost. Sice půjde o diametrálně odlišnou hru, a kdo ví, jestli v ní bude figurovat Nova, ale konečně bychom se mohli podívat do světa StarCraftu z pohledu třetí osoby.

starcraft-ghost-screen-xbox zdroj: tisková zpráva

Overwatch

Na BlizzConu 2014 jsme se dočkali oznámení zbrusu nové značky Overwatch, která vypadá jako Team Fortress 2 od Blizzardu. Vývojáři se na panelech spíše chlubili samotnou hrou a jejím obsahem, nápady a vůbec vznikem projektu, ale zvídavým otázkám fanoušků neutekli. Nevyhnutelný dotaz na obchodní model padl, ale dočkali jsme se klasické odpovědi: "No, my ještě nevíme, máme ve firmě mnohem chytřejší lidi, kteří to zrovna řeší."

Věta, která zní jako klasické PR kličkování, se nakonec ukazuje být pravdivá. Obchodní model Overwatch se prý skutečně stále ještě řeší. Zvažuje se využití free to play modelu, ale stejně tak je ve hře i model založený na placených datadiscích či rozšířeních. Ať už to ale chytré hlavy v Blizzardu vymyslí jakkoliv, plán je takový, že i kdyby byla hra nakonec zpoplatněná, nějakou její verzi budou mít možnost hrát zdarma všichni.

Jestli by to bylo klasické demo, nebo třeba jen časově omezená trial verze, zatím neví asi ani vedení firmy. Stejně tak se zatím neví, zda budou dostupní všichni hrdinové bezplatně, nebo budou rotovat s možností si některého koupit. Na taková rozhodnutí ale mají vývojáři a management pořád ještě spoustu času. Vývojáři se prý snaží seč jim síly stačí, aby hra vyšla ještě letos, ale to je údajně velmi nepravděpodobné. Overwatch se tak dočkáme spíše někdy v první polovině roku 2016. Nemine nás ale již oznámená beta, která proběhne v tomto roce.

Overwatch zdroj: tisková zpráva

StarCraft II: Legacy of the Void

Ač to říkám nerad, StarCraft II má v současné době ve firmě asi nejnižší prioritu. Hra jednoduše v kontextu World of WarCraft, Diablo III a Hearthstone vydělává nejméně peněz a vadne i z pohledu e-sportů a pozornosti obecně - tu si pro sebe poslední roky s přehledem ukradly MOBA hry. Proto potěší zpráva, že poslední díl StarCraft II trilogie s názvem Legacy of the Void je hotový. Opět jen podle insidera, ale pokud mu budeme věřit, měli bychom se protosské kampaně a obrovských změn v multiplayeru dočkat již velmi brzy.

Insider hovoří o vydání někdy mezi dubnem a červnem letošního roku. Přesné datum podle něj ještě stanoveno není, ale hra by již měla být kompletně dokončená a zbývá ji už jen vydat. Tím pádem nás už žádné další odklady zřejmě nečekají, minimálně ne kvůli vývoji jako takovému.

Jakkoliv by bylo takhle rychlé oznámení/vydání pro Blizzard nestandardní, spousta faktorů naznačuje, že by mohla být tahle spekulace pravdivá. Heart of the Swarm vyšel v březnu 2013, přičemž poslední měsíce se ladil hlavně multiplayer. Pokud se tedy nic nezmění, tak by se měla nejpozději v červnu 2015 definitivně uzavřít kapitola, kterou začal Blizzard psát v roce 2003. Tehdy vývoj SCII začal. Letos skončí a začne dlouholetá šňůra patchování a udržování hry.

StarCraft II: Legacy of the Void zdroj: tisková zpráva

World of Warcraft: datadisk 6, 7, 8...

Tým pracující na World of Warcraft má už spoustu let jeden velký sen: vydávat nové datadisky každý rok. To se jim pořád nedaří, datadisky vycházejí zhruba ve dvouletých rozestupech. Na obzoru je ale změna. Insider tvrdí, že objem outsourcingu artů se zvýšil čtyřnásobně, což by mělo vývoj nových datadisků výrazně urychlit. Právě "generování" artů bylo v minulosti tou největší brzdou vývoje.

Čtyřnásobně větší outsourcing znamená uvolnění rukou hlavních vývojářů Blizzardu. Místo brzdy se tedy tentokrát šlape na plyn a příští datadisk je už nyní údajně téměř ve stavu "feature complete" - tzn. něco jako alfa, kdy je základ hry hotový, obsahuje všechny funkce i prvky a je hratelný od začátku do konce. Zbývá to jen všechno doladit, otestovat, dotáhnout do konce a odstranit bugy. Nechci tady od boku střílet datum vydání, ale nový datadisk by měl podle všeho vyjít v tomto roce. Oznámení nejpozději na letošním BlizzConu je tak nevyhnutelné.

Obří úspěch zatím posledního datadisku Warlords of Draenor dokázal, že World of Warcraft ještě neřekl ani zdaleka poslední slovo. Když se sejdou ty správné okolnosti, není problém dostat čísla předplatitelů zase přes 10 milionů, jako se to povedlo právě teď. Počet předplatitelů vždy logicky naroste s vydáním nového datadisku a po jeho zkonzumování vždy zase spadne. Roční frekvencí vydávání nových datadisků by mohl Blizzard udržovat WoWko nejen na víceméně stejných číslech, ale možná by hra mohla ještě i růst.

grom-hellscream-warlords-of zdroj: tisková zpráva

Na svém vrcholu měl World of Warcraft necelých 13 milionů předplatitelů. Po propadu někam na hranici kolem 7 milionů se vrátil zpátky na 10+ milionů. Třináctka tedy není tak daleko a Warlords of Draenor jistě posunul ambice vývojáři ještě o fous dál. Možná už ze začátku příštího roku uvidíme, jestli se to s novým datadiskem podaří.

Nejnovější články