V dnešní době, kdy se přemýšlí, co vše by šlo hráči nacpat zadarmo (a následně si nechat platit v rámci mikrotransakčního free-to-play modelu) a hlavně, v době, kdy to hráči už i vyžadují (protože základ je pořád zadarmo a to je lákavé), by bylo prostě podivné, kdyby Blizzard nepřemýšlel nad tím, jak adaptovat část svého rodinného stříbra, StarCraft II.
Dustin Browder, Lead Designer hry byl na toto téma dotázán v rámci Valencia eSports Congress. Odpovědí bylo konstatování, že Blizzard skutečně hledá možnosti, jak aplikovat free-to-play pro multiplayer. „Nevíme, jak bychom jej monetizovali. Ačkoliv to může pro mne znít na chvíli jako zábava, bojovat proti někomu, kdo má k dispozici jen polovinu typů jednotek, pro ně to zábava určitě nebude“. Což je trefný postřeh. Pokud chcete mít hru vhodnou pro e-sport, nemůžete dovolit, aby si někdo koupil faktickou výhodu.
Což tedy nabízí otázku, jak monetizovat. Teoretick může nabídnou ekvivalent free-to-play a to pravidelné poplatky, což ale nebude asi na západě mít mnoho úspěchu. V jižní Americe to Blizzard s StarCraftem II ještě dokázal aplikovat, ale západní hráč nebude nadšený z pravidelného placení za multiplayer. Druhou možností je prostě bonusová platforma, jakou je CoD Elite, tedy sekundární zvýhodnění skrze statistiky, bonusové prvky neovlivňující samotný gameplay a srovnání hráčů na kvalitativní úrovni.