BLOGY Z LA: Jak ulovit adventurního guru...
zdroj: tisková zpráva

BLOGY Z LA: Jak ulovit adventurního guru...

7. 6. 2012 20:04 | Téma | autor: Martin Bach |

Každý rok si na E3 tak nějak přirozeně vybereme jednu herní celebritu, kterou následně s vypětím všech sil naháníme po výstavišti se žádostí o rozhovor. Letos tato významná úloha připadla Ronu Gilbertovi. S člověkem, který nás svým Monkey Islandem naučil, že máme mít rádi adventury a piráty, jsme ještě nikdy rozhovor nedělali, částečně také proto, že v posledních letech se věnoval spíše nadávání na stav herního průmyslu, než vývoji her. Pak ale přišel Deathspank a následně i pomocná ruka Tima Schafera, který Gilberta přetáhl do jeho Double Fine Studios. Tam nyní dělá plošinovkovou adventuru The Cave, a na E3 2012 ji na stánku Segy celkem ochotně předvádí.

Rozhodnutí bylo tedy jasné - s Pavlem se pokusíme Gilberta co nejdříve "ulovit". Na stánku probíhalo všechno bez problémů, tedy až do té doby, než měla začít samotná prezentace. Místní PR člověk nám sdělil, že Ron, zhruba dvě hodiny po začátku výstavy, ochraptěl, a že si potřebuje chvilku odpočinout. Inu, říkali jsme si, je prostě vidět, že už dlouho nikde veřejně nemluvil. Během nudného čekání před dveřmi, za kterými chraptěl Gilbert, jsme se rozhodli začít trochu provokovat.

Tvůrce Monkey Islandů je znám svým pozitivním vztahem k Twitteru, takže jsme poslali několik veřejných tweetů typu "vylez ven, čekáme...". Odpověď jsme samozřejmě nečekali - a taky nepřišla - ale alespoň jsme si zkrátili volnou chvíli. Nakonec ale Ron Gilbert přeci jenom vylezl a nás nahnali dovnitř na prezentaci, po které jsme měli v plánu rozhovor ulovit. Jenže chyba lávky - oproti původním předpokladům neprezentoval The Cave jeho hlavní tvůrce, ale jeden z jeho minionů a Grumpy Gamer se mezitím nenápadně vytratil. Když potom nebyl k nalezení ani po skončení prezentace, přestali jsme pomalu doufat a vydali se směrem k dalším schůzkám s tím, že to možná zkusíme další den.

A povedlo se. Pavel konfrontoval Gilberta s oznámením "uděláme spolu rozhovor" hned ve středu ráno a na třetí hodinu odpolední už jsme měli domluvený termín. Výsledek uvidíte na Games.cz v rámci povýstavní smršti dalších interview, ale už teď můžeme zaklepat, že to dopadlo dobře. Gilbert působí na první pohled dost zamračeně a naštvaně, během rozhovoru ale reagoval perfektně a vybalil i pár výjimečně suchých vtípků. Nakonec jsme trochu zkusili zahrát na českou notu a zeptali se, jestli už si stihl zahrát Botaniculu od Amanity. Podle překvapeného výrazu to vypadalo, že o hře ještě neslyšel a chytil se, až když jsme mu připomněli Machinarium. Předali jsme tedy naše doporučení na tuhle českou hru a od Segy jsme nakonec přeci jenom odešli s pocitem vítězů... Další zářez na pažbě.

Nejnovější články