Brian Fargo si pochvaluje zakoupení Microsoftem a odkládá svůj důchod
zdroj: tisková zpráva

Brian Fargo si pochvaluje zakoupení Microsoftem a odkládá svůj důchod

20. 11. 2018 17:03 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Oznámení o tom, že Microsoft zakoupil studio inXile, které stojí za skvělými RPG jako Torment: Tides of Numenera či Wasteland 2 Director’s Cut (vážně, DC verze je skvělá!), bylo přijato se smíšenými emocemi. Mnozí se bojí, aby se osobité studio Briana Farga v Microsoftu nerozplynulo. Právě Brian Fargo si ale transakci pochvaluje a přímo i mezi řádky naznačuje proč. A ne, kvůli penězům to není.

K celé situaci se Fargo rozsáhle vyjádřil v rozhovoru pro Eurogamer. Zajímavý je hned první, přímý dopad této akvizice. Fargo totiž dříve oznámil, že po dokončení vývoje Wasteland 3, na kterém aktuálně inXile pracuje, odejde z herního byznysu. To už neplatí. Dle svých slov je nadšený z nových možností, které se před ním a studiem otevírají a chce pokračovat. Samozřejmě je otázka, zda si Microsoft nevymínil, že Fargo zůstane, ale i to by byla pozitivní věc, znamenalo by to, že mu záleží na tvůrčím vedení inXile.

Také je třeba zdůraznit, že Farga zkontaktoval Noah Musler, který patří k hlavním lidem zodpovědným za obchodní rozvoj herní sekce. Zároveň se ale dlouhá léta zná s Fargem a Fergusem Urquhartem z Obsidianu, který Microsoft také koupil. Dá se říct, že v tomto případě velká společnost přesně věděla, do čeho šla a nešlo o nějaký náhodný výběr podle čísel.

zdroj: Archiv

Motivace pro Farga a inXile je celkem jasná – finanční stabilita. I když to Fargo neříká úplně napřímo, zastřešení společností jako je Microsoft mu přinese klid a prostor na rozvoj. „Pro mě je vždy cílem zabezpečit svou firmu tak, aby mohla trávit co nejvíc času vývojem a zlepšováním se. Což znamená prodat alespoň 2 miliony kopií, po tom touží každý. A nebo uděláte obchod jako tenhle. Podtrženo, sečteno, o tohle mi šlo především.“

Další Fargova slova naznačují, že inXile sice není na pokraji krachu, ale budoucnost byla vždy nejasná, protože záležela na úspěchu aktuálního titulu. Firma měla úspěch v rámci crowdfundingu, ale podle Farga vzrostly náklady na vývoj her na úrovni, na jaké chce hry nadále dělat, z 15 milionů dolarů na 20.

Fargo sám říká, že má vždy záložní plány, jak firmu zabezpečit a že i když se Torment neprodával dobře a do dokončení Wastelandu 3 je daleko, prostě by provedl nějaké změny, ale ty by mohly zahrnovat i třeba odložení hry, nutnost pracovat na zakázku pro jiný subjekt apod. Jednoduše, inXile by pořád byl lodí na rozbouřeném moři. To, že nyní mají k dispozici zajištění ze strany Microsoftu situaci stabilizuje.

Ostatně, pomůže to i v rozvoji samotného studia. „Aktuálně máme 70 zaměstnanců na plný úvazek a dalších 15 na práci dohodou, přičemž všichni mají dost práce,“ říká Fargo o momentálním stavu. Nicméně s přechodem pod Microsoft by se studio mělo rozrůst. „Krátkodobě chceme zvýšit stavy o cca 30 procent. Nechceme být studiem o několika stech lidech, ale vyplnit mezery, kde jsme zoufale chtěli: mít někoho na plný úvazek na audio, někoho na plný úvazek na nasvícení, někoho na filmečky, to nám pomůže vylepšit to, na čem pracujeme.“

zdroj: vlastní video redakce

Zbývá se tedy zaměřit na to, co pracují. Nejblíž vydání jsou konzolové verze The Bard’s Tale IV a je otázka, zda nyní vyjde na PS4. Na to Fargo odpovídá, že neví, protože si nepamatuje tento detail z celé dohody, která se táhla od dubna. Ale je si jistý, že Wasteland 3 bude na obě konzole. Není to ale vše. Ve studiu se pracuje na dalším projektu, který ještě neoznámili a Microsoft se o něj zajímal a inXile se k němu nyní bude moci vrátit s více penězi a lidmi.

Celkově zní Fargo spokojeně, což ostatně dokazuje fakt, že odkládá svůj herní důchod. Není divu, protože teď mu Microsoft dává jistotu zázemí a finanční základny, kterou prostě předtím firma neměla. Bude zajímavé sledovat, jaké budou další projekty, které už budou iniciovány po domluvě s Microsoftem, prozatím můžeme prý najisto počítat příští rok s Wasteland 3.

Nejnovější články