Capcom se ohlíží za dlouhou historií série Resident Evil
zdroj: tisková zpráva

Capcom se ohlíží za dlouhou historií série Resident Evil

31. 12. 2013 13:30 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Akční survival horor Resident Evil je tu s námi už pěknou řádku let. Sedmnáct, to na herní sérii není vůbec špatné a pasuje ji to do řad staršinů. Capcom se nyní v příjemné dlouhém a podrobném článku za touto historií ohlíží a přidává pár zajímavostí.

Původně se vůbec nepočítalo, že by Resident Evil měl být nějakým trhákem. Byl vytvořen pro PlayStation, ale ne jako nějaký tahoun, tahle role patřila v té době suverénnímu Street Fighterovi. Zkušenější členové týmu prý dokonce cítili přeřazení k vývoji Resident Evil jako kariérní krok zpět, ale tyto obavy celkem solidně vyvážila spousta nováčků, kteří dostali šanci se u nové značky ukázat.

Kvůli tomu, že Playstation byla nová konzole, byl vývoj pro nedostatek vývojářských nástrojů do značné míry otázkou pokusu a omylu a toho, kdo vyhraje ve studiu plápolající diskusi. Hra ale zabodovala, primárně díky hutné hororové atmosféře. V té si tvůrci vypomáhali i triky jako bylo náročnější ovládání. Zatímco při stisknutí směru vlevo/vpravo na gamepadu se normálně postava vydala tím směrem, v Resident Evil se postava jen v daném směru otáčela. Pohyb stranou tak byl náročnější a vyvolával pocity obav a neschopnosti plně ovládat motoriku.

Pak přišel díl druhý, třetí a značka začala jevit rysy zastarávání. Čtyřka proto byla určitým stylovým zlomem, který více adoptoval akční stránku, jíž následně prohluboval díl pátý a ještě více šestý. Důvodem je dle Capcomu odezva od hráčů a potenciálních hráčů, které je třeba stále hledat, protože při tak staré značce vám prostě publikum stárne, mnohdy odchází od her a je třeba hledat novou krev.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Proto je asi nejzajímavější částí článku ta, jež se věnuje propagaci titulů. Pozoruhodná je zmínka o jistých kulturních odlišnostech. Kupříkladu prezentace a třeba i přebaly her v Japonsku zdůrazňují roli postav, zatímco severoamerické sází na hororovost. Stačí se podívat na přebal šestého dílu, kdy japonská verze ukazuje celé spektrum postav a americká prostou šestku. Ten americký vidíte nad odstavcem, japonský pod ním.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

„Lov“ nových hráčů je ale mnohem sofistikovanější, není to jen o prezentaci. Jak dí článek, nové hráče je třeba nalákat i tam, kde není hráčský materiál. „Proto jsme si vytvořili prostor pro pokrytí v módních magazínech a spolupracujeme s módními značkami, které jsou momentálně mezi mladými populární“.

Další část propagace spočívá třeba v propojení s dalšími mediálními obory, primárně filmem a televizí. V Japonsku hraje nemalou roli i obecně designový výběr životního stylu. Takže v tokijské Šibuje vzniklo Resident Evil Café a herní restaurací inspirovaný Grill S.T.A.R.S. Kromě toho v japonské metropoli najdete i Club 96 určený jako místo pro skalní fanoušky her od Capcomu, kde se dokonce majitelé prémiového členství setkávají na pravidelných party s vývojáři. Prostě takový exkluzivní „golfový“ (herní) klub.

Svou roli samozřejmě sehrávají i filmy s Millou Jovovich, jejichž kvalita je sice sestupná (to neříká Capcom, ale já), ale skalní fanoušek chodí na nové a nové díly a jméno Resident Evil tak zůstává nadále aktivní i v jiné sféře. Kromě toho jsou tu i ryze animované snímky, které možná nejsou tak proslavené, ale dle mého skromného názoru lepší, než poslední dva hrané filmy.

K nim se váže i úsměvná epizoda, kdy studia odmítala nabídku na natočení animovaného snímku Biohazard (jak se Resident Evil v Japonsku jmenuje), ale když tedy Capcom vysvětlil, že jde o Resident Evil, mohla se náhle přetrhnout. „Můžeme říci, že filmové adaptace dramaticky zvýšily hodnotu a známost značky“.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

To je pro Capcom důležité zejména na trzích, které nemají tak rozvinutou konzolovou sféru, kam Resident Evil patří primárně. „Herní konzole jsou široce rozšířené v rozvinutých zemích s plně funkční infrastrukturou. Capcom proto nemůže pořádně prodávat Resident Evil v zemích, kde konzole nejsou tak široce rozšířené. Nicméně filmy jsou oblíbeným prostředkem trávení volného času a kina jsou všude, takže se značka a povědomí o ní v širší společnosti díky filmům šíři i v těchto zemích“.

Celý článek najdete zde a pokud patříte k těm, komu tahle letitá a rozmáchlá série učarovala, nejspíše zde najdete pár dalších zajímavých informací, které vás do nového roku obohatí.

Nejnovější články