„Momentálně máme pět týmů, které pracují na množství projektů, tři z nich se soustředí na vývoj Cyberpunku 2077. Jsou to CD Projekt Red ve Varšavě a v Krakově, kteří pracují na hlavní hře, a taky studio ve Vratislavi, kde máme 40 specialistů přes výzkum a vývoj technologií. Další samostatný tým ve Varšavě vyvíjí Gwent. Poslední tým je Spokko, který momentálně pracuje na zatím neoznámeném mobilním projektu,“ zní vyjádření zástupce CD Projektu pro GameSpot.
Z předchozích zpráv víme, že studio pro Cyberpunk 2077 plánuje velká rozšíření jako bylo Srdce z kamene a O víně a krvi pro třetího Zaklínače. Nevyloučilo ani multiplayerový mód. Může tak jít o slovíčkaření – „projekt“ nemusí znamenat samostatnou hru, ale taky DLC, multiplayer nebo klasické mlžení.
Velkou neznámou zůstává neoznámená mobilní hra i velké AAA RPG, které není Cyberpunk 2077, ale má vyjít do konce roku 2021. A v téhle chvíli nikdo nepopřel ani nepotvrdil, že bude ze stejného světa. Schrödingerův Cyberpunk?
Původní zpráva (2. 7. 2019, 10:30): Konference pro investory se nám mohou z hráčského hlediska možná zdát poněkud nudné, dost často se z nich ale kromě spousty čísel dají vyšťourat taky zajímavé informace týkající se našich oblíbených titulů. Kupříkladu ta pondělní s šéfem CD Projektu, Adamem Kicińskim, odhalila, že se Cyberpunku 2077 v rámci firmy věnují hned tři různé týmy a pouze jeden z nich dělá na „hlavní“ hře.
Kiciński na konferenci prohlásil, že jsou mnohem spokojenější se stavem předobjednávek Cyberpunku 2077, než byli v případě třetího Zaklínače. Prý z toho ale nemáme nic moc vyvozovat, protože Geralt nezačínal s takovým množstvím hypu a srovnávat to s obdobím 2 až 3 týdnů po startu jeho předobjednávek není úplně spravedlivé. Na pořádnou statistiku je to zkrátka příliš malý vzorek. Zároveň zmínil, že si velmi dobře vedou v Číně.
Cyberpunk 2077 ale není to jediné, na čem CD Projekt v současné době dělá. „Pracujeme na třech kyberpunkových věcech – na hlavní hře a na dvou dalších. To jsou tři týmy. Taky pořád děláme na Gwentu a ještě tu máme zatím neoznámenou hru ze Spokka (pobočka zaměřená na vývoj pro mobilní zařízení, pozn. red.). Máme celkem pět týmů, tři z nich pracují na Cyberpunku,“ říká Kiciński.
Ohledně těch dalších projektů nebyl příliš konkrétní, ale dodal, že na jednom z nich dělá ve Wrocławi asi 40 lidí a má něco společného s multiplayerem. Viceprezident společnosti Piotr Niebulowicz doplnil, že „příští velká hra“ od CD Projektu se bude odehrávat také ve světě Cyberpunku a mělo by jít právě o to velké AAA RPG, které mají podle plánu kvůli polským grantům stihnout vydat do konce roku 2021.
zdroj: CD Projekt RED
Tenhle odhad je i vzhledem ke zdlouhavému vývoji Cyberpunku 2077 poměrně optimistický, Niebulowicz ale říká, že vývoj už začal a vnímají tenhle projekt jako opravdu velký a inovativní.
Pánové na chvíli ještě zabloudili do světa čísel, předpokládají totiž, že kyberpunku se během prvního roku po vydání prodá na PC míň než třetího Zaklínače. V jeho případě tvořil podíl kopií pro PC 31 % za rok 2015. Tohle číslo se podle Kicińskiho nejspíš sníží hlavně proto, že Cyberpunk 2077 není z historického hlediska tak svázaný s počítačovou platformou, jako byl Zaklínač – jeho první díl jste si totiž na konzolích zahrát nemohli.
Zároveň odhadují, že nadále poroste podíl kopií, které si hráči pořídí digitálně. V roce premiéry Zaklínače 3 to bylo méně než 30 %, u Cyberpunku by se číslo podle Niebulowicze mohlo vyšplhat zhruba na 40 až 50 %.
Pokud jste si nestihli předobjednat sběratelskou edici, která je prý na hlavních trzích už vyprodaná, máte nejspíš smůlu. Alespoň pokud někdo svou rezervaci nezruší – CD Projekt už neplánuje naskladnit další kopie. Na sběratelských edicích hry prý také vydělá o poznání méně než na těch klasických.
Na srpnovém Gamescomu v Kolíně nad Rýnem bude tým za zavřenými dveřmi ukazovat stejnou pasáž jako na letošní E3, veřejně ji pak ukáže na seattleském PAX West na přelomu srpna a září. Velký nášup informací o Cyberpunku 2077 máme prý očekávat na začátku příštího roku s pomrknutím, že herní novináři mohou očekávat materiály, ze kterých budou moct sepisovat preview.