CD Projekt zveřejnil prodeje Zaklínače 3, s náskokem vedou konzole
zdroj: tisková zpráva

CD Projekt zveřejnil prodeje Zaklínače 3, s náskokem vedou konzole

12. 6. 2015 18:27 | Téma | autor: Adam Homola |

Informace o počtu prodaných, respektive aktivovaných kusů jsou vždycky zajímavé, ale leckdy je zajímavější rozložení platforem. To jsme se teď z úst CD Projektu dozvěděli a tak i když už nějakou dobu víme, že Zaklínač 3: Divoký hon uspěl a za první dva týdny se ho prodaly 4 miliony kusů, PC verze se tentokrát sklonila před konzolemi. Ze 4 milionů hráčů si totiž Zaklínače na PC aktivovalo "pouze" 1,3 milionu, tedy necelá třetina. Zbývající cca 2,7 miliony kopií připadají konzole. Škoda, že nevíme, jak o tuto sumu podělily, teď můžeme jen odhadovat, že se teoreticky každá platforma postarala o onu přibližnou třetinu. Každopádně to neoddiskutovatelně podtrhuje fakt, který CD Projekt konstatoval už dříve, tedy, že by bez konzolí Zaklínač 3 nebyl.

Zajímavé je ale i porovnání v kontextu distribučních platforem na PC. CD Projekt RED oznámil čísla v novém videu, které se soustředí především na propagaci volitelného klienta GOG Galaxy. A je to právě GOG Galaxy, na kterém má hru 693 tisíc hráčů. Dalších 613 tisíc hráčů si třetího Zaklínače pořídilo skrze jiné distribuční kanály na PC, tedy primárně Steam, u nějž třeba SteamSpy odhaduje zhruba 580 tisíc majitelů. Je samozřejmé, že s přibývajícím časem bude cena hry padat více na PC než na konzolích, tudíž PC verze v dlouhodobém měřítku konzole asi překoná. Co si ale budeme povídat, pro CD Projekt a jeho akcionáře jsou zajímavější prodeje za plnou cenu hned po vydání, ne po dvou letech za pět dolarů v nějaké akci. 

Zajímavé jsou ale i další statistiky týkající se uživatelů s GOG Galaxy, které jen dokazují, jak je Zaklínač 3: Divoký hon obrovský ve všech směrech. Například průměrná herní doba - ta je u všech hráčů s GOG Galaxy na velice slušných 28 hodinách. Ovšem jedno procento nejvytrvalejších hráčů má průměrnou dobu na 127 hodinách, což je cifra, kterou se nemůže pochlubit jen tak kdejaká hra.

zdroj: Archiv

Trošku jiná pohádka je to u achievementů (opět jen u hráčů s Galaxy). Průměrný hráč jich za první dva týdny odemkl 18 procent, zatímco 100 procent achievementů se podařilo odemknout jen 51 jedincům. Ti si asi museli vzít na těch 14 dnů volno a nedělat nic jiného než jen hrát a hrát. Celé promo na GOG Galaxy a hru končí tím, že "Zaklínač 3: Divoký hon je pouze začátek." S tím nejde než souhlasit a dodat, že se těšíme na Cyberpunk 2077 už teď, i když si ještě pár let počkáme.

Nejnovější články