Červen za velkou louží pokračuje v trendu rekordního počínání herního byznysu, neboli jde o další výrazně úspěšnější měsíc než v minulém roce - utržilo se 1,69 miliardy amerických dolarů (minulý červen "jen" 1,1 miliardy), přičemž největší nárůst byl zaznamenán v sekci prodejů herního softwaru. Následoval zájem o hardware a nakonec periferie, kde třetina prodejů připadá jenom na produkty ve vztahu k Wii. Nejúspěšnějším titulem měsíce se v USA stal Metal Gear Solid 4, mající na kontě cca 775 000 prodaných kopií, ovšem pokud by se započítaly i kopie bundlované se samotnou PS3, šlo by téměř o milion kusů. Uvedené znamená, že se současně dramaticky navýšila poptávka po PS3, která tu díky MGS4 výrazně pokořila konkurenční X360 (ačkoliv se na něm objevila jiná exkluzivita - Ninja Gaiden II).
Má jít dokonce o nejlepší prodeje PS3 v USA vůbec, tedy vyjma rekordních předvánočních časů (listopad, prosinec), které jsou vždycky oproti zbytku roku tak "trochu" o něčem jiném. Nicméně na první pohled evidentní teorie, že kvalitní exkluzivní hry a známé značky jsou stále tím, co prodává hardware, byla silně zpochybněna a otřesena v základech předchozí měsíc, kdy jinak rekordní počin GTA IV nijak signifikantně s prodejem PS3 a X360 nezahýbal! No nic. A třebaže i zbyvší Sony herní systémy si vedly v červnu nadmíru dobře, v porovnání s produkcí Nintenda konzolí prostě nemají nárok. DS a Wii tady kralují s enormním náskokem videohernímu pelotonu a zejména díky nim se tak rýsuje další rekordní záznam do knihy starého pana Guinnesse.
Na závěr se ještě sluší zmínit, že lídrem tzv. války next-gen konzolí je v USA momentálně Wii, která už předběhla X360, jakkoliv konzole od Microsoftu měla v tomhle regionu roční náskok. Wii se totiž za velkou louží již přiblížila hranici 11 milionu celkem prodaných ks, přičemž další kůň z Nintendo stáje - handheld DS, už má tady na dohled pokoření 21 milionové hranice. Nicméně v případě X360 stále platí mimořádný poměr prodaných her vůči hardwaru - na každý X360 v Americe vychází téměř 8 zákazníky zakoupených her, což je neuvěřitelné číslo, které bylo v minulosti obvyklé u hardwaru, jenž nebyl moc úspěšný. A to se o X360 rozhodně říci nedá, tím spíše, že má ještě pár roků před sebou.