Civilization VI odhaluje, jak v novém datadisku funguje globální oteplování

31. 1. 2019 13:03 - Téma
autor: Václav Pecháček

Vychází na platformách: PS4, Windows, Xbox One, PS4 Pro, Switch, Xbox One X

Minulý velký datadisk k vynikající strategii Civilization VI jménem Rise and Fall mě neoslnil. Tvůrci se v něm pokusili simulovat střídavé éry temna a úspěchu, kterými si postupně prošel každý národ v historii, ale jak se dozvíte v mé recenzi, dohromady to celé zas tak moc dobře nefungovalo. Ovšem nový datadisk Gathering Storm, který si bere na paškál klimatické změny a přírodní katastrofy, mě i přes jednou spálené prsty zase láká.

Vezměte si třeba takové zakládání měst poblíž řek či mořského pobřeží. Doteď to byl celkem bezpečný recept na to, jak svému sídlu zajistit dodatečnou prosperitu, ale nyní se taková volba snoubí s budoucími problémy. Řeka se vylije z břehů, moře po vás flusne tsunami, město je v troskách.

Všechno zlé je ale pro něco dobré, například půda je po záplavách vždy úrodnější – konečně si tedy budete moct nasimulovat pravou egyptskou ekonomiku závislou na posvátném Nilu. A to samé platí o sopkách. Občas sice bouchnou a z obyvatel zbydou jen hrůzostrašné pompejské sochy pro budoucí čumily, ale vulkanická půda, to je pro všechny rostlinky opravdová bašta.

A to není jediná příšernost, která vaše nebohé obyvatele potká. Někde v kancelářích Firaxis si sadističtí vývojáři mnuli ruce a slastně masírovali vnitřní strany stehen, když vymýšleli, že jaderné elektrárny odteď můžou bouchnout a všechno kolem otrávit radioaktivitou. Jeden z nových scénářů pak do hry přináší morovou epidemii, druhý se věnuje zničující válce. Utrpení je zábava!

Datadisk přináší ještě nový systém správy energie a paliva. Pokud se nepostaráte o dostatečný přísun elektrické šťávičky, vaše budovy toho míň vyrobí a vojáci bez benzinu nikam nedojedou. Jenže pokud si vytvoříte ropné impérium, přispějete tím k celosvětovému problému – globálnímu oteplování.

S každou další továrnou a elektrárnou se postupně zvyšuje množství oxidu uhličitého v atmosféře, až nakonec dosáhne nebezpečné úrovně a začne způsobovat katastrofy. Horší záplavy než obvykle, hurikány, zvedající se hladiny oceánů.

Celá galerie

Možná by stálo za to usídlit se někde hluboko ve vnitrozemí, ideálně mezi vysokými horami, postavit hromadu těch nejodpornějších znečišťovačů prostředí a pak jen sledovat, jak se takoví Holanďané nebo Indonésané pomalu topí. Což mimochodem není špatná mezinárodně politická strategie pro Českou republiku, co říkáte? Za Karla IV. jsme měli moře a budeme ho mít zas, protože k nám samo přijde skrz Poláky a Němce.

Nový datadisk ale zřejmě pro podobné jednání v duchu čestné soutěže nemá pochopení, protože rozšiřuje diplomatické možnosti na Světovém kongresu, aby mohly ostatní frakce podobné vizionáře potrestat. Vy na nás sankce? My vám přestaneme prodávat záchranné vesty.

Poslední novinkou, která se mi vážně dost zamlouvá, jsou budoucí technologie 21. století. Ty se s každou hrou určují náhodně a vy úplně přesně nevíte, jaké možnosti se vám vlastně otevřou. Budou to zabijáčtí roboti s raketomety místo rukou? Pokročilé větrné elektrárny? Vím, kterou z možností bych preferoval já – tu, ke které by se Don Quijote ani nestihl přiblížit.

Kromě toho dorazí ještě nové přírodní i člověkem postavené divy a taky osmička civilizací, z nichž zatím víme o Maďarsku, Maorech, Kanadě, Incích, Mali a Švédsku. Snad to dopadne líp než posledně. Všichni si to můžeme začít ověřovat počínaje 14. únorem, kdy Gathering Storm vychází.

Tagy: Civilizace (série) strategie historická tahová budovatelska datadisk Civilization VI

Zdroj: tisková zpráva

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)