V prvních dnech „slávy“ battle royale šílenosti Radical Heights se ke hře nahrnuly desítky tisíc hráčů, streameři na Twitchi si získávali publikum díky bugům těžce rozpracované hry, a na chvíli to vypadalo, že by to mohlo fungovat. Bohužel pro Cliffyho nefungovalo.
Boss Key Productions potřebovali buď bleskurychlé vybudování stabilní hráčské základny, která bude ochotná sypat reálné peníze do extrémního early accessu, nebo si tímto způsobem získat pozornost velkého investora, kterého po předchozím nezdaru ztratili. Zjevně se nestalo ani jedno a Cliffy včera na svém Twitteru oznámil uzavření čtyři roky starého studia.
A statement: pic.twitter.com/LwJD54bCwL
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) 14. května 2018
Pro Radical Heights to není dobrá zpráva. Hra se v průběhu svého prvního měsíce dočkala dvou patchů a s dalšími už nemůžete počítat. Servery ještě nějakou chvíli poběží, ale v blízké budoucnosti čeká i je neodvratné černo. Co se týče samotného Cliffa, tak ten hodlá na neurčito opustit herní byznys a věnovat se rodině.
K této variantě se neuchyluje poprvé. V roce 2012 opustil po 20 letech Epic a na dva roky úplně zmizel. Jeho návrat na scénu se bohužel nepovedl, a i když ho teď máme zafixovaného jako tvůrce nápodob aktuálních trháků, neměli bychom zapomínat na jeho úspěchy v minulosti. V Epicu poprvé zazářil v 90. letech plošinovkou Jazz Jackrabbit, následně se podílel na sérii Unreal, konzultoval Rune, ale já osobně mu vděčím především za první tři díly Gears of War.
Umím si představit drtivý dopad na morálku způsobený dvojitým přešlapem ve vlastní firmě. Nicméně si nemyslím, že bychom o Cliffovi slyšeli naposled. Pobude pár let po boku rodiny, kde ho jednoho dne třeba napadne originální myšlenka nijak nesouvisející s aktuálními trendy. Možná nás ještě překvapí, a tentokrát příjemně.