Connor se už nevrátí a další zodpovězené otázky o Assassin's Creed
zdroj: tisková zpráva

Connor se už nevrátí a další zodpovězené otázky o Assassin's Creed

6. 11. 2013 16:59 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Studnice krátkých odpovědí, tak by se dal nazvat kolektivní „rozhovor“ AMA (Ask me...

Studnice krátkých odpovědí, tak by se dal nazvat kolektivní „rozhovor“ AMA (Ask me Anything) na Redditu s klíčovými tvůrci Assassin's Creed IV: Black Flag. Nečekejte tedy hluboké analýzy a odpovědi rozvedené do detailu, ale zase se připravte na několik mile přímých odpovědí.

Ta první se týká Connora. Na otázku, zda bude jeho příběh dovyprávěn, jako tomu bylo u Ezia v animáku Embers, zazněla odpověď „teď ne“. Dá se čekat, že určitě ne, protože Embers prý vznikal půl roku a tým má teď spoustu jiné práce. Sice je tu příslib, že někdy možná, ale vzhledem k tomu, že už je aktuální Edward, to nezní pravděpodobně. Navíc bylo v další otázce zodpovězeno, že v jiné hře se Connor s největší pravděpodobností nevrátí.

Skvělý nápad se systémem hodnocení v Black Flag už sklízí výsledky. Nejlépe je hodnocena mise, kdy dostanete poprvé do ruky Jackdaw, což není překvapivé, protože ona mise pulzuje atmosférou. Nejhůře dopadlo hledání, řekněme „jisté osoby“ v páté sekvenci, ale i tam bylo hodnocení na slušných 3,5 z 5.

Co se týče budoucnosti, nepřekvapivě si tvůrci myslí, že série může vydržet celkem dlouho. Podmiňují to ale dvěma věcmi, dle mne rozumnými. Tou první je fakt, že každá hra musí přinést unikátní novou inovaci hratelnosti. Tou druhou je pak současná linie, která už bude muset být více kontextuální a méně zaměřená na příběh. Takže už žádný Desmond.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zajímavé je vyjádření ohledně vývoje na PS4 a Xbox One. Podle Ismaila Ashrafa byl vývoj na next-gen konzole snadný a pohodlný, což se nedalo říct o momentální generaci, na níž byl vývoj „velmi náročný - noční můra.“ Celkově byl ale vývoj Black Flag prý pohodový, pro některé nejpříjemnější v jejich kariéře. Trval dva a půl roku, což je dle Ashrafa tak akorát.

Co se týká případného zasazení Assassin's Creed do moderního světa, odpověď byla nepřekvapující – nepočítá se s tím. Watch Dogs se prý neodehrávají ve stejném universu, ale uspokojí vaše touhy po podobném stylu hraní. Jinak dořešení dějové linie asasínů proti templářům se prý jen tak nedočkáme, vždyť běží už 80 tisíc let, tak není důvod ji hned utínat.

Co bylo nejtěžší na tvorbě v Black Flag? Prý abordáž. Dvě lodě ve vzájemném dynamickém vztahu, tucty NPC, dynamické změny oceánu, to zní jako uvěřitelný problém. A neřešitelným problémem bylo skrčení, po kterém mnoho lidé touží. Prý to neustále dělalo technické problémy, a když byl jeden bug opraven, další vyskočil. Navíc, systém detekce postavy protivníkem jde po linii mezi hlavami a stalo se, že když bylo implementované skrčení, hráč čekal, že nebude vidět a přitom mu vyčuhoval kus hlavy zpoza zdi. Takže by se musela překopat velikost zdí, změnit se celý parkour a prostě by to bylo složité.

V celém AMA najdete ještě další postřehy a zajímavosti a proto vás do něj nasměruji.

Nejnovější články