Creative Assembly: „Lidé prostě Rome II chtěli“
zdroj: tisková zpráva

Creative Assembly: „Lidé prostě Rome II chtěli“

17. 10. 2012 14:56 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Zajímavý rozhovor ohledně chystaného Total War: Rome II odhalil další střípky i střepy...

Zajímavý rozhovor ohledně chystaného Total War: Rome II odhalil další střípky i střepy informací ohledně velmi očekávané starověké strategie. Připomínám jen, že pokud jste minuli náš rozhovor z GamesComu, měli byste to okamžitě napravit. Každopádně, z tohoto nového rozhovoru je jasné, že hra je skutečně v první fázi vývoje a demonstrovaná pasáž z dobývání Kartága je momentálně jediná funkční a vytvořená část hry.


Prozrazují to následující věty Ala Bickhama: „Máme stanovený rozpočet, více než sto lidí v týmu, takže studio je připraveno vrhnout se na to. … Momentálně máme všichni hlavu v knihách, každý se do tohoto tématu pohroužil, protože my mámě historii rádi a kolem je tolik mediálních zdrojů k této éře.“ Nicméně to neznamená, že tým nemá promyšlené některé prvky, které chce do hry implementovat nebo které chce vylepšit.

„Vyvinuli jsme nové systémy, kampaňovou mapu, několik nových enginů. Jsou zde změny v tom, jak funguje diplomacie, jak se AI pohybuje po kampaňové mapě a samozřejmě tu jsou velké změny v grafické podobě“. Al Bickham ovšem podotýká, že je důležité neztratit ze zřetele to, co udělalo první díl tak oblíbeným. Ostatně i proto se prý k Rome tvůrci vrací. „Pokaždé, když jsme vydali nějakou hru Total War nebo DLC, lidé nám řekli – Jo, to je skvělý...a co Rome 2? Tohle je hra, kterou hráči opravdu chtějí“.

Co se týče onoho tolikrát proklamovaného „děje“ či „příběhu“, který máme v Rome II sledovat, nemáme prý čekat nějaké souvislé vyprávění (což je dle mého dobře). Půjde spíše o rozšíření principu malých misí, které známe z Shogun 2 (a dá se říci, že ostatních Total War her, ale v trochu jiné podobě), které ovšem přivedou do hry systém dilemat. Tedy možností, kdy ani jedna volba nebude černobílá, vysloveně zisková/nezisková.

Podle Bickhama ale bude stejně hlavní to, co hráči série znají, tedy individuální dramata, která si sami ve hře upečete, které nějak vyřešíte. Bickam to připodobňuje k 300: Bitvě u Thermopyl, kdy každý hráč prostě dostane v nějakou chvíli nůž na krk a bude se muset vypořádat s nerovnými počty a hrdinsky zvítězit (nebo prohrát). Mělo by to ale vyplynout ze hry a ne nedejbože skriptovaného scénáře. Myslím, že tohle každý z vás zná, osobně nikdy nezapomenu na obrovské vítězství značně pocuchané kombinované spartské armády nad třemi legiemi římských uzurpátorů. Co máte vy za podobné zážitky z Total Waru?

Velmi zajímavě pak zní informace o hardwarové náročnosti. Creative Assembly prý chtějí nabídnout kvalitní podobu hry i pro slabší stroje, protože chápe, že ne každý musí hrát na nadupaném herním PC. „Chceme, aby si hru zahráli jak lidé s perfektně vybaveným PC, tak ti, kteří si prostě koupili stroj za rozumnou cenu. Myslím, že toho jde dosáhnout několika cestami pomocí použití zcela odlišných assetů podle toho, jakou máte sestavu“.

Což by tedy mělo znamenat, že pro slabší sestavy nebude prostě grafika ořezaná, ale mělo by zde být několik odlišných setů modelů, textur apod, které se budou měnit dle sestavy. Což zní velmi obecně a zároveň velmi složitě... a prý to složité je, ale holt vývojáři se kvůli nám roztrhají.

A ano, důvodem je samozřejmě i trochu širší záběr na trhu, Bickham to přiznává: „Ano, chceme, aby ta hra byla přístupná komukoliv, kdo si ji chce zahrát. Spousta lidí má doma PC a může to být herní mašina a nebo rodinný počítač. My chceme vyhovět všem“.

Nejnovější články