Prezident německého studia Crytek, Cevat Yerli, vystoupil na konferenci GCDC a jakožto výrazná osobnost herního průmyslu, podepsaná pod Crysis či Far Cry, rozhodně měl co nového a objevného říct k minulosti i budoucnosti:
- Náklady na výrobu Crysis dělaly 15 milionů EUR (dle tehdejšího kurzu skoro půl miliardy českých korun!) a přesto prý bylo ziskové, jinak by dle jeho slov dnes za řečnickým pultem v Lipsku nestál. Pozn.: otázkou je, jestli náklady na vznik enginu nerozpočítávají do více her, které ho používají (Warhead), či licencování třetím stranám.
- Třetí generaci vlastního CryEngine, nástupce technologie Crysis, plánují až na rok 2012, protože dříve by to současná PC a současná generace konzolí neutáhly kvůli technickým omezením. Na CryEngine2 (Crysis) pracovalo průměrně 25 lidí po dobu čtyř let.
- Tipuje, že Xbox 720 a PlayStation 4 se objeví v letech 2011 nebo 2012 (ačkoliv prý existují i dobré důvody, proč by se tak mělo stát už ve 2010) a že grafiku jejich her (fixovanou v rozlišení 1920x1080 v 60 snímcích za vteřinu) pak nerozeznáte od filmů Shrek nebo Madagascar 2.
- Jeho krédem je, že hlavní je uvěřitelnost grafiky, nikoliv fotorealismus. Varoval před neustále se zvyšujícím rozlišením, které je k ničemu, pokud tvář herní postavy není propracovaná a kazí dojem autentičnosti celé scény.
- Velké áčkové hry, jejichž tvorba trvá 3-5 let, budou v budoucnu apelovat na masy mnohem více než kdykoli předtím.
- Za největší výzvu ve vývoji her považuje rok od roku rostoucí náklady na grafiku a interaktivitu. Protože hráči jsou čím dál více zmlsaní a chtějí, aby auta, budovy a ostatní objekty ve hrách byly použitelné namísto pouhého tvoření pozadí.
- Koncem příštího roku očekává střet grafických karet s procesory (z nichž se každé hodí pro něco jiného - hrubý výkon vs. paralelní výpočty), k němuž přispěje příchod DirectX 11, nepřiklonil se však ani na jednu stranu. Později pak dle něj dojde k nutnosti volby mezi dvěma fundamentálně odlišnými enginy, raytracingem a 3D voxely.
zdroj: PCG