Cult of the Wind sice prosvištěla Steam Greenlight, ale pak přišel pád
zdroj: tisková zpráva

Cult of the Wind sice prosvištěla Steam Greenlight, ale pak přišel pád

21. 7. 2014 15:34 | Téma | autor: Adam Homola |

Fakt, že se vaše hra prodere hromadou balastu ve Steam Greenlight a napíše se o ní spousta článků, ještě nic neznamená. I povedená kampaň na Steam Greenlight může splasknout jako bublina a nakonec zbydou vývojáři jen oči pro pláč. Něco takového se stalo tvůrcům Cult of the Wind. Svérázně pojatá multiplayerová akce prosvištěla Greenlightem za pouhých 72 hodin. To z ní činí jednu z nejrychlejších her, které tímto sítem prošly, ale v tuto chvíli v ní budete spoluhráče hledat marně.

Trailer na hru má teď na YouTube skoro 140 000 zhlédnutí a na internetu se dá o Cult of the Wind najít i spousta článků, psali jsme o ní i my. Bohužel to vývojáři Alexu Allenovi platné moc nebylo. Podle něj je proces schvalování her na Steam Greenlight až příliš jednoduchý a nakonec byl prý překvapený, že se všechen ten ohlas neproměnil ve hrající lidi, ale vyšuměl do ztracena. Pokud je navíc vaše hra online, a tím pádem stojí a padá na ostatních hráčích, máte docela problém.

"Early Access vzbuzuje dojem her které si dělají spíše legraci a očekává se od nich, že je jejich tvůrci nikdy nedokončí. Já svoji hru ale aktualizoval nepřetržitě. Je těžké zavděčit se svému publiku, když má tak rozdílné názory. Hráči nadávají na metodu vydávání, která se podobá Minecraftu, kdy se na všem pracuje za pochodu, ale zároveň chtějí neustálý přísun nových updatů i po vydaných hrách. A já si nejsem jistý, jestli můžete mít obojí," položil si Allen v rozhovoru pro PC Gamer řečnickou otázku.

zdroj: Archiv

Obojí určitě zvládnout jde, ale spíše pouze v případě velkých firem a studií, která mohou své hry podporovat i dlouho po vydání, pokud se jim to vyplatí. Podle Allena na Cult of the Wind nahlíží většina lidí spíše jako na zajímavou a zábavnou věc pro trailer, ale do samotného hraní se jim už očividně tolik nechtělo. Mezitím se hrám, které opravdu vznikly jako čirá recese bez záměru přinést seriozní hraní jako Goat Simulator nebo Rock Simulator daří získávat davy lidí - ať už skutečných hráčů, nebo jen přihlížejících, kteří se nesmyslností věcí jako je simulátor kamene baví.

V době Kickstarterů na bramborový salát se ale nejde divit ničemu. Allen ještě flintu do žita neháže a chce Cult of the Wind držet při životě pomocí reklamy a chystané nižší ceny. Pro malého nezávislého vývojáře to ale asi není nic jednoduchého - minimálně musí platit dedikovaný server pro hru, kterou nikdo nehraje. Na příkladu Allena je ale krásně vidět, že můžete mít originální a vtipný nápad, můžete zaujmout a uspět na Greenlightu a ve výsledku? Ve výsledku ona bublina praskne.

Nejnovější články