Cyberpunk 2077 bude kratší než Zaklínač 3, ale s větší znovuhratelností
zdroj: tisková zpráva

Cyberpunk 2077 bude kratší než Zaklínač 3, ale s větší znovuhratelností

27. 11. 2019 11:45 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

CD Projekt RED se svým Cyberpunkem 2077 vyrazil na turné, převážně po německých městech. Ukazoval sice totéž demo, které už předváděl na E3, Gamescomu a nakonec ho i zveřejnil, tentokrát ovšem dostaly prostor i divácké otázky z publika. Na přetřes přišla délka hry, možnost tuningu vozidel, ale i způsob, jakým se tvůrci rozhodli poprat s přeskakováním dialogů a cutscén.

Informace pocházejí ze dvou vláken diskuzního serveru Reddit. Uživatel Zude93 se zúčastnil podle slov vývojářů „vůbec nejdelší prezentace“ v Hamburku, jiný přispěvatel s přezdívkou shavod navštívil varšavskou prezentaci.

Nad živostí Night City jsem se už opakovaně rozplývala já i další svědci předchozích prezentací, takže nechybí áchání nad detailností světa. V tomto případě se ale hodí připomenout, že jde o vyleštěný kousek, který vás právě tímhle má ohromit, takže nezbývá než doufat, že takhle vyladěné je celé město, nikoliv pouze jedna část.

Velmi podrobné budou i předměty, které můžete nosit v inventáři a které tam budou nosit ostatní postavy. CD Projekt se snaží vyvažovat množství předmětů, co pro vás budou užitečné a takových, co dávají smysl pro konkrétní NPC. „Zbytečný binec“ to tedy bude možná pro vás, nějaká jiná postava vám za něj ale klidně utrhá mechanické ruce.

zdroj: CD Projekt RED

Co se délky hry týká, Cyberpunk 2077 bude kratší než základní Zaklínač 3, kterého v průměru dohrajete za cca 60–100 hodin (pro podrobnější odhad mrkněte na How Long to Beat). V Cyberpunku ale během jednoho dohrání nemáte nejmenší šanci vidět všechno a malé volby mohou mít na příběh obří dopad.

Nepatrný vedlejší quest vám může otevřít celou dlouhou linii, kterou tedy můžete úplně minout, a přitom ovlivní třeba i hlavní linku. Oproti v podstatě lineárnímu Zaklínači si máte představit spíše spoustu větvení, podobně jako třeba v Detroit: Become Human, ale ještě rozmanitější. Koneckonců, můžete udělat přesně to, co Johnny Silverhand navrhuje v traileru – vypálit město do základů. I mimo příběhové situace byste ale měli moct zničit až tři čtvrtiny okolního prostředí.

Po dohrání se do Night City můžete vrátit v rámci stejné uložené pozice, byť tvůrci nic kolem příběhu nechtějí ani naznačovat. Nabízí se lehký návrat v čase jako nedávno v Death Stranding. Většinu míst byste měli mít možnost navštívit během jednoho dohrání, ale do některých lokací se bez správných voleb nedostanete.

zdroj: Archiv

V začíná se základní sadou augmentací, která obsahuje mimo jiné překladatelský implantát. Zatímco jazykům velkých menšin (španělštině nebo japonštině) budete rozumět od začátku, takovou kreolštinu už si budete muset dokoupit.

S některými modifikacemi budete muset zamířit k „panu doktorovi“, jakmile vám ale základ nainstaluje do těla, jejich moduly si už můžete měnit sami, což ve Varšavě ukazovali na příkladu čepelí zasazených do vašich rukou. Konkrétní břity si pak už můžete střídat klidně uprostřed bojiště.

V si oproti původním plánům nebude moct kupovat nová obydlí, spokojit se musí s bytem, který dostanete záhy po začátku hry. Ten by se ale měl postupně měnit a dekorace se budou lišit i podle zájmů, které V naklikáte během tvorby postavy.

Hodně otázek směřovalo k vozidlům. CD Projekt se snaží o jízdní model, který nebude simulací, ale zároveň bude relativně uvěřitelný v rámci městské akce typu Grand Theft Auto. Co se přizpůsobování vozidel týče, nějaké možnosti zřejmě budou, ale zatím o nich vývojáři nechtěli mluvit nijak konkrétně.

zdroj: Archiv

Na srovnání s GTA přišlo ještě v jednom případě, a to ohledně chování policie. Ta podle všeho nezasáhne, ani pokud vás uvidí přímo během nějakého menšího přestupku, třeba když někoho zmlátíte a oberete na ulici, ale pokud najednou začnete přejíždět civilisty nebo po nich střílet, půjdou po vás.

Zatímco denní a noční cyklus na hratelnost bude mít poměrně velký vliv (v noci většina obyvatel Night City spí a tolik nehlídá), počasí bude spíš kosmetického rázu. Někteří lidé vytáhnou deštníky, jiní se schovají pod střechou. Dojde prý i na kyselinové deště, ty ale nejspíš budou vázané na konkrétní události, podobně jako třeba vánice ve třetím Zaklínači.

Cyberpunk 2077 nebude mít klasické cutscény, všechno se bude odehrávat organicky ve světě namísto v samostatné instanci, ale hráči jsou už dost navyklí na přeskakování dialogových pasáží a animací, které třeba několikrát viděli. CD Projekt vytvořil 10 různých prototypů a podle všeho našel řešení, s nímž je spokojený – a stejně jako v případě přizpůsobení vozidel chce, aby si ho hráči poprvé vyzkoušeli sami a byli trochu překvapení.

Každá důležitější postava ve hře má své vlastní animace, a pokud vás zajímají sexuální scény, rozhodně nebyly vyškrtnuty, navzdory kameře striktně z pohledu první osoby. Přece jen existuje celý takový pornografický žánr, ale pokud to není zrovna váš šálek kávy, stále vám zůstává svoboda se s nikým nezaplést.

Cyberpunk 2077 vychází 16. dubna 2020 na PC, PlayStation 4 a Xbox One s českými titulky. Podle posledního hovoru s investory by se posléze měl dostat i na příští generaci konzolí, tedy na PlayStation 5 a Xbox s kódovým označením Scarlett, a na streamovací službu Google Stadia.

Nejnovější články