Další Gears of War? Spíš za dlouho a zřejmě jinak
zdroj: tisková zpráva

Další Gears of War? Spíš za dlouho a zřejmě jinak

1. 11. 2013 11:00 | Téma | autor: Adam Homola |

Copak asi teď kutí Epic? Možná Fortnite, o kterém jsme už podezřele dlouho nic neslyšeli, možná něco jiného. Ať už to bude cokoliv, další díl Gears of War to asi nebude. Minimálně ne brzy. V rozhovoru pro IGN to potvrdil sám Phil Spencer, šéf Microsoft Studios. Gears jsou podle něj pro Epic spíše v pozadí, protože studio má plné ruce práce s licencováním Unreal Engine 4. Spencer ale naznačil, že by se Epic v případě Gears mohli pokusit o restart a udělat případný pátý díl drsnější.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Je to od Spencera poněkud zvláštní proklamace, stávající Gears of War není zrovna pohádka a rozhodně obsahuje temné a drsné podtóny. Ať už ale další díl Gears bude, což asi časem ano, měl by být podle Spencera rozhodně jiný: “Něco bych s tím udělat chtěl, protože si myslím, že série se na Xbox 360 vyčerpala. Byl to velký úspěch, ale série nemá takové příběhové podhoubí jako třeba Halo. Minimálně ne v tom, jak to bylo prezentováno přímo ve hrách.”

Spencer se taky vyjádřil na konto Gears of War: Judgment, konkrétně k jeho slabším prodejům. Uznal, že poslední díl série se zase tak moc nepovedl, minimálně ne tak, jako předchozí. Horší kvalitu podle něj jasně ukázaly jak recenze, tak prodeje. Nevím jak vám, ale kdyby Judgment dělal Epic a bylo by to třeba i lepší než Judgment od People Can Fly, tak by na tom byla hra stejně podobně. Hrát třikrát víceméně to stejné jen v bleděmodrém spoustě lidí stačí, po čtvrté se to už přejí. Hru by pak moc držet jen multiplayer, kterého je taky ale všude plno.

Ona je vůbec budoucnost Epicu zajímavá sama o sobě. Ať už budou dělat další Gears oni, nebo to zase hodí na jiný tým, tak se stejně nabízí otázka, co vlastně bude Epic dělat za pár let? Po Fortnite ani vidu ani slechu, ze studia odešlo několik vysoce postavených lidí a žádný další projekt není oznámený. Mezitím tu máme Infinity Blade III, které studiu vydělá dostatek peněz na to, aby vývoj her na mobilní platformy podporovalo ještě víc. Dá se navíc vcelku dobře předpokládat, že na Unreal Engine 4 zase pojede spousta her na příští generaci konzolí.

Nezapomeňme také na fakt, že podstatnou část Epicu vlastní čínský obr Tencent. Bylo to právě krátce po oznámení tohoto nákupu, kdy několik významných lidí z Epicu odešlo. Nedávno navíc Epic zavřel své nejnovější studio, Impossible Studios, které bylo tvořeno z vývojářů Kingdoms of Amalur: Reckoning. Osobně bych se ani moc nedivil, kdyby se Epic z přímého vývoje tradičních her časem stáhnul, dělal by jen engine a přes svá jiná studia by produkoval mobilní hry. Něco se tam přece jenom ale kutí...

Nejnovější články