Dan Houser o L.A. Noire i herních filmech
zdroj: tisková zpráva

Dan Houser o L.A. Noire i herních filmech

6. 4. 2011 11:39 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Pro Rockstar je letošní Tribeca Film Festival velmi prestižní záležitostí, protože do tohoto ryze filmového festivalu byla přibrána i jejich ještě nevydaná hra L.A. Noire, která zjevně pořadatele zaujala svou filmovostí. Hollywood Reporter tedy vyzpovídal Dana Housera ohledně mnoha témat a výsledkem je solidní porce zajímavých informací.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Vcelku tradiční a přesto plodnou otázkou se ukázala být ta, týkající se zdrojů inspirace L.A. Noire. Houser jmenoval Hluboký spánek, Pojistku smrti, Maltézského sokola, Obnažené město, Pryč od minulosti, Čínskou čtvrť a osobně mne velmi potěšil zmínkou o L.A. - Přísně tajné. Mimochodem, tento seznam můžete brát i jako základní vzdělání každého fandy detektivky klasického Hollywoodu a částečně i noiru.

Propojení s filmem je v případě L.A. Noire velké. Houser zmiňuje náročnou produkci: „Tahle hra, stejně jako naše předchozí, měla zcela výjimečnou produkci. Nasadili jsme obrovské množství herců, kolem čtyř set. K tomu si přičtěte maskéry, kostyméry, režiséra a odborníky na dobové rekvizity“. Sympatické ovšem je, že i přes jasně filmové konotace Houser nevidí proces vzniku filmu a hry jako příbuzné, ačkoliv by mnoho tvůrců, zvláště na filmovém festivalu, chtělo najít spojující prvky.

„V produkci nenajdeme moc shodných prvků. Ty procesy se prostě až příliš liší. Jedno je lineární dvouhodinový zážitek, který má plně pod kontrolou režisér. Druhé je třicetihodinová interaktivní záležitost s kontrolou svěřenou hráči.“ Nicméně dle Housera se budou obě média přibližovat v tom smyslu, že ke hrám bude přibývat víc kostymérů, maskérů, režisérů, hudebníků apod.

Kritice se ovšem nevyhnuly dosavadní pokusy o přenos her do filmového prostoru. „Víceméně všechny filmy vytvořené podle her byly hrozné. A většina her dle filmů také. Tohle se časem změní, ale záměr prostě musí být o něčem jiném než o penězích. Pokud cítíte, že váš námět je v něčem universální anebo bude fungovat i na jiném médiu a zároveň není jen o snadno vydělaných penězích, pak to může stát za úvahu. Ale dnes vidíme spíš snahu o zisk z úspěšné hry, knihy, zpěváka atd. A to vede k chabým výsledkům“.

Tím se Houser dostal k tomu, proč jsme se nedočkali hry podle nějaké pecky od Rockstaru. „Prozkoumali jsme mnoho možností a nakonec se rozhodli netočit film. Milujeme filmy, ale milujeme i hry a na ně se budeme dále soustředit. Pokud bychom zkusili natočit film, rádi bychom to dělali sami, nebo ve spolupráci s těmi nejlepšími – pak alespoň víte, že když ve výsledku film selže, je to jen vaše chyba. Ale to vyžaduje spoustu času, stejně jako vytváření kvalitních her. Takže možná jednou natočíme film, pokud bude správný námět a správní partneři, ale momentálně na to nemáme čas“.

Nejnovější články