Dark Souls II budou prý pořád v jádru tvrdá hra

19. 12. 2012 15:17 - Téma
autor: Aleš Smutný

Vychází na platformách: Windows, PS3, X360

Po nedávné smršti ne vždy pozitivně znějících informací o Dark Souls II přichází další dávka zpráv o tomto titulu, tentokrát díky překladu článku z japonského Famitsu.

V něm se vyjádřily obě klíčové postavy série, tedy na pozici supervizora odcházející duchovní otec, Hidetaka Miyazaki i nastupující Tomohiro Šibuja. A pokud se, stejně jako já, obáváte příliš velkých změn od základního konceptu hry, Miyazaki má pár, relativně uklidňujících vět i pro vás.


„Pokud tuto hru ohlašujeme jako pokračování Dark Souls, pak jsou tu, myslím, některé základní prvky a mechaniky, které musíme ochránit. Tím myslím obtížnost, to, jak získáváte věci ve hře, mechaniky a koncepty designu. Nicméně mimo tento základ je to samozřejmě na šéfovi vývoje“, vysvětluje Miyazaki. Ted sice reálně nebude mít rozhodovací funkci, ale i tak to člověku vlévá naději do žil.

Co se týče Šibuji, ten mezi řádky oznamuje fakt, jehož jsme si dávno vědomi – tedy, že se pokusí přiblížit hru imaginárnímu západnímu hráči. Což je ten, k němuž vhlíží spousta japonských vývojářů a tím, že se snaží své hry mu přiblížit ničí jejich osobitost (a pak se diví, že o ně nemá zájem už nikdo). Tento příklon symbolizoval první trailer, který Šibuja označuje jako „dle západního střihu“. Což moc nevím, co tím myslí, kromě vysokého výskytu draků oproti originálnějším potvorám. Zároveň zde ale (prý) nalezneme i tradiční pocity osamělosti a zoufalství. Což se počítá. Samotný trailer se bohužel prý neskládá ze záběrů ze hry, ale onen drak ve hře bude, jen o něm Šibuja nechce nic prozradit.

Druhý díl se prý nakonec bude odehrávat na stejném světě, ale lokace obou her nebudou jakkoliv dějově propojeny. Šibuja uvádí nechtěně vtipný příklad. Prý, „kdyby první hra byla na severním pólu, ta nová bude na jižním. Takový to bude rozdíl“. Inu, nechci do toho Šibujovi kecat, ale oba póly jsou stejné – bílé a mrazivé. Nicméně myšlenku tím vyjádřil celkem jasně a myslím, že hře odklon od původní mytologie nijak neuškodí. A pokud zde bude nějaké velmi malé propojení, tím lépe.

Hodně užitečnou informací je ta o multiplayeru. V základu by zde stále měla být klíčové složka, jíž jsou sdílené vzkazy hráčů hráčům, které vždy skýtaly kotel zábavy i užitečného infa a trochy škodolibosti. Ale z technického hlediska je asi hlavní, že zde budou dedikované servery, což je věc, o níž se už dříve spekulovalo. To otevírá hře nové možnosti v rámci formování multiplayeru. Tedy, aniž by se tvůrci zbavili základních principů, ovšem vychytali další možnosti kooperace či záškodnictví a také technické a systémové problémy.

Tagy: fantasy RPG hardcore

Zdroj: Polygon, Famitsu

Související hry

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)