Darksiders III se nedočkáme, nespadá do plánů Cryteku
zdroj: tisková zpráva

Darksiders III se nedočkáme, nespadá do plánů Cryteku

5. 2. 2013 14:17 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Na jednu stranu je dobře, že nemalá část Vigilu našla po rozebrání THQ místo.

Dokonce tak rychle, že si to nikdo nestihl pořádně uvědomit. V poměrně rozsáhlém rozhovoru to popisuje Cevat Yerli z Cryteku. 25. ledna byl THQ rozpuštěn Vigil a 28. bylo oznámeno založení Crytek USA, kde našlo kolem čtyřiceti lidí ze studia místo. Yerli popisuje jeho překvapení, že o Vigil nebyl zájem.


„Nemohl jsem uvěřit tomu, že nikdo nechtěl přihazovat na Vigil. My bychom rádi investovali, ale byla tam spousta neznámých. Bylo tam hodně zvažování, ale nakonec jsme se rozhodli nepřihazovat, protože projekty, na kterých pracovali, nespadaly do naší strategie. Ale když jsem mluvil s Davidem Adamsem, měl jsem z něj dobrý pocit“. To už začal Crytek zvažovat založení studia USA s tím, že by tam „přesunul“ Vigil, ale ten v té chvíli THQ rozpustilo. A začala akce „kulový blesk“.

Zatímco Adams se snažil shánět místa pro propuštěné kolegy a měl víceméně své jisté v Cryteku, právě Crytek naplánoval vytvoření pobočky Crytek USA. Najal celou řadu lidí z nyní mrtvého Vigilu bez toho, že by procházel resumé, prostě na základě zkušeností s předchozími hrami. A tak během pár dnů vznikl Crytek USA, který se vlastně ještě teď formuje a většina členů je na pracovní dovolené, protože nejsou ani zařízené kanceláře“.

Celá soudržnost rozpuštěného studia na Yerliho natolik zapůsobila, že prostě v oněch hektických dnech kašlal na klasický proces a rozhodl se angažovat tolik členů bývalého Vigilu, kolik rozumné plánování dovolí. A Crytek USA je za tuto šanci vděčný, protože dnes vám jen tak někdo práci nedá, ještě ne tak rychle po rozpadu vašeho bývalého studia. A ještě k tomu ve víceméně podobném kolektivu, v jakém pracovali doposud.

Ale pokud se těšíte na pokračování svých oblíbených her od Vigilu, máme pro vás špatnou zprávu. Crytek se snažil tým zachovat, ale má své vlastní plány a Darksiders do nich podle všeho nespadají. To dal Yerli jasně najevo. „“když jsme zvažovali koupi, věděli jsme, že nechceme Darksiders III, protože to nespadá do naší strategie“. Studio bude v čele a Adamsem řešit, jakou hru udělají. S jistotou ví Yerli dvě věci – bude stát na CryEnginu a bude úžasná. Co to bude, to se musíme nechat překvapit. Snad Crytek nebude moc sině prosazovat svou vizi free-to-play titulů a dočkáme se nějakého... tradičního. Moc nadějně to ale dle vyjádření Yerliho nevypadá. Spíše čekejte něco onlineového...

Nejnovější články