„Trochu jsme změnili setting, vybudovali nové prvky, které do tohoto prostředí sednou a hlavně jsme se ujistili, že to zase bude skvělý zážitek.“ Oním novým settingem je džungle ostrova Palanai, která vystřídá hotelový resort z prvního dílu. Ovšem ne ve smyslu samotného konceptu kontrastu. „V Dead Islandu“, vysvětluje Reichert „byla krása vytvářena člověkem – pláž, hotel a proti tomu děs ze zombií. To se teď změnilo. Palanai je ostrov přírodní krásy, třeba úžasných vodopádů, s čímž kontrastuje přírodnídestrukce skrze déšť, bouřky a monzuny. A samozřejmě zombie“.
Je to dobrý příklad toho, jak tvůrci chtějí přinášet pár změn, ale zároveň radikálně neměnit úspěšnou formuli. Změn se ovšem dočkáme i jinde. Trochu větší důraz zde by měl být na příběh, který sám o sobě má být temnější. A tím to nekončí. „Bude zde nová postava a spousta dalších nápadů, o nichž jsme mluvili dříve. Půjde toho více dělat. Malým příkladem budiž i to, že hra nyní bude sledovat jaké zbraně používáte a podle toho s nimi budete zacházet účinněji“.
Těšíte se na Dead Island: Riptide? A jste radši, že se tvůrci rozhodli udělat takovéto lehké pokračování, namísto čekání na nevyhnutelnou a nutně promakanější dvojku?