Demon’s Souls a Dark Souls inspirovaly funkce PlayStation 4
zdroj: tisková zpráva

Demon’s Souls a Dark Souls inspirovaly funkce PlayStation 4

22. 11. 2013 10:30 | Téma | autor: Adam Homola |

To je na internetech pořád řečí o tom, jak by se měli výrobci konzolí inspirovat jinde, například u Applu. Má to něco do sebe. Žít pořád ve stejné videoherní bublině by se Microsoftu, Sony ani Nintendu dlouhodobě nevyplatilo a s tím, jak konzole stále častěji zastávají i jiné než herní funkce, to dává smysl. Jenže kvůli novým a zajímavým funkcím nemusíte zrovna opisovat jen od Applu nebo třeba Amazonu. Nemusíte vůbec koukat přes rameno jiným výrobcům hardwaru. Občas se stačí podívat na hry samotné. Tak jako to udělala Sony v případě série Souls.

Šuhej Jošida, prezident Sony Computer Entertainment Worldwide Studios, který si občas pospí, je velkým fanouškem produkce studia From Software. V Demon’s Souls a Dark Souls prý odehrál přes sto hodin v práci i doma. Asi není na škodu, když vaši hru miluje jeden z šéfů firmy, na jejíž konzoli hra běží. Fanouškovství a zápal Jošidy se ale přetavil v něco víc než jen v veřejnou pochvalu. Některé funkce prvních dvou Souls prý dokonce inspirovaly vývoj PlayStation 4, konkrétně jeho online prvky.

Jak známo, Souls mají šikovně a netradičně zakomponovaný multiplayerový či spíše online prvek. Hrajete normálně singleplayer, ale sem tam v něm narazíte na stopy po jiných hráčích. Můžou to být vzkazy, nebo dokonce i krátká “videa”, kdy vidíte, jak kolem vás proběhne duch někoho jiného, kdo už danou oblastí prošel. Stejně tak se Jošidovi moc líbí komunita, která kolem Souls vznikla. “To sdílení, já se hrozně rád dívám na YouTube, jak tam lidé hraní Dark Souls. Je to skvělý způsob, jak od jiných hráčů odkoukat odlišný přístup k řešení situace,” řekl Jošida v PlayStation BlogCastu.

PlayStation 4 má v sobě zabudované streamování a sdílení obrázků či krátkých videí pomocí nového tlačítka Share. Těžko si asi představit, že něco podobného v době streamování a let's playerů Mark Cerny (nebo kdokoliv ze Sony) pro PS4 vůbec neplánoval a pak najednou přiběhl Jošida s tím, že něco hrál. Dark Souls k tomu ale mohlo velkou měrou přispět, případně právě díky Souls to mohlo být integrované do samotné konzole tak hluboce, jak tvrdí Sony.

Nezapomeňme, že tím to ale ještě nekončí. Na únorové akci PlayStation Meeting 2013 slibovala Sony funkci, kdy bude někdo moct vyloženě převzít vaši rozehranou hru, například když nebudete moct pokořit nějaké bosse. Tady už je cítit inspirace Souls mnohem víc. Trochu podobně ke sdílení (straemování, komentování, videa...) přistupuje i konkurenční Microsoft, ale aplikace pro Twitch to bohužel na start konzole nestihla, a tak se pomocí této populární služby streamuje zatím jen na PS4. Příští rok se obě konzole nedočkají rozšíření jen v podobě spousty nových her, ale taky nových funkcí...

Nejnovější články