Destiny každý den hraje přes tři miliony hráčů
zdroj: tisková zpráva

Destiny každý den hraje přes tři miliony hráčů

13. 10. 2014 18:35 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Studio Bungie se pochlubilo zajímavými statistikami o nedávno vydané střílečce Destiny. Z hlediska hráčských čísel je hra bezesporu úspěšná, byť je nezbytné, aby tvůrci hru zásobovali novým obsahem - hráči se nesmí začít nudit, potřebují motivaci se k Destiny vracet a zatím se také vrací. Každý den si totiž Destiny zahraje 3,2 milionu hráčů!

Během posledních tří týdnů si Destiny zahrálo více lidí, než za stejnou dobu Halo 3 a Halo: Reach dohromady. Není to ale překvapující vzhledem k tomu, že zmíněné hry vyšly jen na X360, kdežto Destiny si mohou zahrát majitelé celkem čtyř platforem.

Zajímavě ale zní i další statistiky. V průměru tráví hráč i po měsíci od spuštění každý den ve hře tři hodiny a zapne hru dvakrát za den (přesněji 1,8 krát, hovoříme o průměrech). Celkem zatím náš průměrný hráč spustil Destiny 20,9x.

Neznamená to ale, že se Bungie nepotýkají i se stížnostmi na nový obsah. Nejaktuálněji se týkají spuštěného PvP módu Iron Banner, kde platí všechny bonusy výzbroje a zbraně mají poškození jako v PvE, což znamená, že hra je cíleně nevybalancována - snad aby si hráči mohli porovnávat, kdo si vydobyl lepší gear v kampani. Normálně má totiž každá zbraň v PvP jedny konstantní hodnoty a výbava z PvE se nepočítá.

zdroj: Archiv

V PvP módu Iron Banner se okamžitě projevil obvyklý problém online stříleček. Někteří hráči očekávali, že mnohem lepší vybavení jim zajistí vítězství, stejně jako když jdete v tradiční onlineovce s postavou na maximální úrovni třískat hráče na nižším levelu Strašlivým Kladivem Zhouby +20.

Iron Banner ale v Destiny funguje jako klasická střílečka, a když netrefíte soupeře, zatímco on vás ano, není rozdíl ve výzbroji tak velký, aby vám zajistil vítězství. Hráčům, kteří si chtěli užít svou tvrdě vydřenou výbavu, se to samozřejmě nelíbí - zvlášť, když je zabije hráč na nízkém levelu.

Někteří hráči čekali, že v Iron Banner bude mnohem více záležet na vybavení a úrovni. Odlišná realita je ale fajn - Destiny je zkrátka hra, ve které musíte umět střílet a sebelepší výzbroj a level vás od nešikovnosti nezachrání. Navíc, koho by bavilo nechávat se zabíjet hráči, protože mají lepší výbavu a nemusí se obtěžovat se skutečným hraním? Stížnosti ale poukazují na fakt, že tvůrci z Bungie podcenili hráče, kteří Destiny vnímají jako onlineovku.

zdroj: Vlastní

Mnohem horší problém tkví v tom, že když prohrajete zápas v Iron Banner, nedostanete dostatečně velkou odměnu v podobě reputace. Co udělá hráčská komunita, která jde právě po odměně? Ve chvíli, kdy se zápas definitivně překlápí na stranu protivníka, hráči předčasně odejdou.

Hraní Destiny pak není zábava ani pro zbývající spoluhráče, kteří umírají jak na jatkách, tak pro vítěze, protože zmizí výzva. Odměny v Iron Banner pro tým, co prohrává, se musí zlepšit, jinak bude mód Iron Bannder zničený hráči, kteří hru bez skrupulí opouští před koncem, protože z prohry nic nemají (a kdo by hrál hru kvůli samotnému procesu hraní, že?).

Bungie s Destiny vstoupili na pole onlineovek, ovšem se spíše klasickou střílečkou. Dobře se ukazuje jejich naivita v tom, že hráči stříleček chtějí především hrát a až poté grindovat odměny kvůli lepší a lepší výbavě. Destiny ovšem hraje i velká skupinka hráčů onlineovek a Destiny se tváří titul, kde lze usilovat hlavně o vylepšování postavy a zisk lepší výbavy, přičemž proces hraní je pro ně nutné zlo. Zdá se, že s těmito hráči se zatím Bungie neumí popasovat, respektive je nezvládá dostatečně uspokojit.

Nejnovější články