Destiny se má od Halo odlišit příměsí fantasy prvků
zdroj: tisková zpráva

Destiny se má od Halo odlišit příměsí fantasy prvků

4. 11. 2013 11:44 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Bungie ví, co je to požehnání i prokletí v jednom. Jejich série Halo se stala kultovní, Master Chief a zbroj SPARTANů ikonickými a celá rozmáchlá space opera je katapultovala na pozici vývojářské špičky. Zároveň se ale stali tak trochu otroky své značky a cokoliv teď udělají, bude automaticky porovnáváno s Halo. Nebo hůř, budou zafixováni jen jako ti, kteří stojí za Halo, něco jako Mark Hamill a Star Wars.

Když tedy představili novou ságu s názvem Destiny, logicky se musí objevovat hlasy, které ji budou k Halo přirovnávat. A nebudou zcela mimo, protože některé součásti vizuálního konceptu opravdu občas prvky z podoby Halo světa připomínají. Bungie chce dát jasně najevo, že Destiny není Halo, a na pomoc si proto vzali žánr.

V Halo moc nešlo polemizovat o tom, co je to za žánr. Sci-fi z celého konceptu jen prýští, a i když můžeme brát Master Chiefa jako rytíře bez bázně a hany, nikdo se nepozastavil nad tím, že něco je ryze fantasy prvek. Destiny by mělo mít více z fantasy, ovšem ne té zprofanované, s elfy a trpaslíky. Ostatně, nejsme v době dřevní, mísení žánrů patří k výsostným znakům evoluce fantastiky. Destiny se vykazuje jasnými prvky, které vychází z tradičních fantasy stereotypů, ale posazuje je do postapokalyptického sci-fi prostředí.

„Interně jsme tomu začali říkat mytická science fiction. Svět, který je zakořeněný ve science fiction, ale s více fantaskními prvky, než jsme kdy předtím měli, především v Halo,“ říká Eric Osborne. „Takže tu máte chlapíka v kápi s puškou, která funguje na střelný prach, ale má moc od Cestovatele, která střílí plameny na nepřátele.“ Porovnání se Star Wars je asi na místě, Destiny bude jednoduše využívat triky fantasy světů ve sci-fi settingu.

„Tvůrci vizuální podoby se opravdu snažili dostat se kvůli odkazu Halo co nejdále od sci-fi. Říkali jsme si, co můžeme udělat radikálně jinak po deseti letech. Najdete tu tedy koncepty, kde uvidíte svět vypadající hodně jako fantasy, s rytíři, meči, magií a bílými městy na kopci. Bylo to prakticky čistá fantasy, ale jak jsme na hře víc a víc pracovali, tím více cítili, že sci-fi je něco, co milují a jeho vyřazením by popírali sami sebe a zbytečně se omezovali. Takže si řekli – co když oba žánry dáme dohromady?“

Výsledek si můžete prohlédnout, alespoň z obrázků a videí, sami. Styl je celkem jasný a hlavně poměrně atraktivní, protože postapokalyptické prostředí tohoto druhu ještě ve hrách nestihlo projít recyklačním mlýnkem. Pokud vás Destiny zajímá, doporučuji i zbytek rozhovoru, kde autoři vysvětlují, proč se brání označení MMO, byť tak hra v jádru fungovat (protože zkratka MMO sebou nese nechtěné konotace) bude, a že soucítí s Rockstarem a jejich rozhrkaným startem GTA Online (protože vydat onlinovku pro 10 milionů lidí bez chyb prostě nejde).

Nejnovější články