Diablo III má 10 milionů hráčů, WoW ztrácí předplatitele
zdroj: tisková zpráva

Diablo III má 10 milionů hráčů, WoW ztrácí předplatitele

3. 8. 2012 12:15 | Téma | autor: Adam Homola |

Konferenční hovory herních vydavatelů s investory mám celkem rád. Jakkoliv nudně to může znít, tak vydavatelé herním webům málokdy řeknou nějaká čísla. Spíš vůbec. Jenže investory a akcionáře nemůže šéf vydavatelství odbýt suchým “O tom teď nemluvíme” a musí kápnout božskou. Právě z takových konferenčních hovorů se občas, kromě spousty nezajímavé omáčky, dozvíme pár šťavnatých informací o konkrétních hrách.

A poslední konferenční hovor Activision Blizzard byl notně zajímavý, zejména na straně Blizzardu. Pozitivní zprávou je, že Diablo III překonalo hranici deseti milionů hráčů. Trochu horší je, že World of WarCraft postihl další odliv předplatitelů. Těch teď odešlo něco málo přes milion. Když si to ale dáme do kontextu, tak je to vlastně v pořádku.

Diablo III

Ale nejdřív pozitivně. Diablo III. Blizzard opět potvrdil, že na co sáhne, to se změní ve zlato a pro Diablo III to platí dvojnásob. Musím se přiznat, že 10 milionů hráčů, vč. 1,2 milionu přes Annual Pass do WoWka, překvapilo i mě. Hlavně za tak krátkou dobu. Přece jen Diablo II vyšlo už hrozně dávno, podobné hry v AAA sféře vůbec nevycházejí (ne, Titan Quest ani Torchlight nejsou AAA), a tak nad třetím clickfestem visel menší otazník. Ne snad, že by někdo čekal komerční propadák, ale deset milionů za dva měsíce?

Obzvláště působivá čísla to jsou také vzhledem k notně medializovaným problémům kolem spuštění hry. Hráčům se nešlo připojit několik dnů, hackovaly se účty, nevinní dostávali hromady banů zatímco cheateři hráli vesele dál, problémy s aukcí za reálné peníze, odložené PvP a tak dále a tak dále.

Pár lidí si na fórech zanadávalo, ale ani zpackaný launch, následné problémy a ne úplně “kompletní” hra nezastavily davy natěšených kupujících. Blizzard si tak může přidat další mega úspěšný zářez do sbírky, může se začít dělat na prvním datadisku a řešit, jak vydělat další miliony na aukcích za reálné peníze.

World of WarCraft

Co už šéfy Blizzardu, Activision a jejich investory i akcionáře asi tolik nepotěšilo, byl další pokles předplatitelů World of WarCraft. Poslední údaje z třetího kvartálu minulého roku se zmiňovaly o nějakých 10,2 milionech předplatitelů. Tohle číslo teď spadlo na nově oznámených 9,1 milionu předplatitelů. World of WarCraft samozřejmě pořád zůstává jedničkou mezi MMORPG s předplatným a oproti dvojce na trhu, Star Wars: The Old Republic (na podzim bude free to play), které má pod milion předplatitelů, to není jiná liga, je to pořád úplně jiná dimenze. Jakkoliv může ale ztracený milion hráčů vypadat špatně, v adekvátním kontextu to působí naprosto přirozeně.

Je potřeba se podívat především na období - Cataclysm vyšel už před nějakou dobou a hráči ho mají dávno proběhnutý křížem krážem. Nový datadisk, Mists of Pandaria, vyjde “až” na konci září, takže teď je přesně takové to období, kdy si dávají od WoWka někteří hráči pauzu. Čeká se na nový datadisk. Není to nic nového, podobné propady se dějí pár měsíců před každým datadiskem už několik let. Mike Morhaime, spoluzakladatel a šéf Blizzardu, také upozornil na fakt, že někteří hráči si dali od World of WarCraft pauzu kvůli Diablu III.

Zajímavým faktem je také informace, že většina toho milionu odešla z Asie, nikoliv z Ameriky či Evropy. To by dávalo smysl, protože tam si v některých zemích Diablo III (ani StarCraft II) v krabici prostě nekoupíte. Hraje se ve veřejných hernách a platíte za čas, který odehrajete, nikoliv za hru jako takovou. Bude zajímavé sledovat, jestli se čísla předplatitelů po vydání Mists of Pandaria vyšplhají zase na 10+ milionů, nebo už téhle magické hranice nedosáhnou. Minimální jistota je ta, že se pokles zase na nějakou dobu zastaví.

Budoucnost Blizzardu

Pro Blizzard byl letošní druhý kvartál tím nejlepším druhým kvartálem vůbec. Stačilo k tomu jen Diablo III. A jaký je výhled pro Blizzard do budoucna? Tady jsme se bohužel nedozvěděli nic moc nového. Jen se zopakovalo, že 25. září vyjde Mists of Pandaria, chystá se StarCraft II: Heart of the Swarm (beta prý brzy) a pořád se pracuje na Blizzard All-Stars a neoznámeném MMO. Kdyby vývojáři stihli vydat Heart of the Swarm ještě letos, což se možná stihne, tak bychom se v příštím roce od Blizzardu asi ničeho nedočkali. Ovšem následující roky by už byly mnohem zajímavější: první datadisk do Diabla III, StarCraft II: Legacy of the Void, další datadisk do World of WarCraft. A když budeme hodní, tak možná přijde i Titan.

Nejnovější články