Diablovka Wolcen je navzdory dlouhému early accessu pěkně rozbitá
zdroj: tisková zpráva

Diablovka Wolcen je navzdory dlouhému early accessu pěkně rozbitá

20. 2. 2020 11:50 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

Vývojáři dost často mód předběžného přístupu ospravedlňují tím, že jim zvídaví hráči slouží v podstatě jako základna testerů. Wolcen: Lords of Mayhem si v early accessu pobylo čtyři roky a zdálo se, že půjde o jeden z nejnovějších hitů na poli akčních RPG – jenže ouha. Hru trápí zásadní bugy, problémy se servery i rozbitý systém ekonomiky, který je velmi snadné využít ke svému prospěchu a připravit se o výzvu, takže se její uživatelské hodnocení na Steamu propadlo skoro o 30 %.

Ještě před dvěma týdny se Wolcen: Lords of Mayhem chystalo na vydání a pyšnilo se krásnými 91 % pozitivních uživatelských hodnocení. Teď už je jich z celkového počtu téměř 31 tisíc jen 60 % kladných. Hráči si stěžují na to, že čtyři roky v předběžném přístupu na Wolcen nejsou skoro vůbec vidět a hra působí velmi nedodělaně.

Francouzské studio se snaží spěšně vše lepit s pomocí patchů, některé z nich nicméně hru rozbíjejí víc, než opravují. Oprava z minulého týdne některým hráčům znemožnila přístup k jejich postavám a předmětům uloženým v truhle, což vývojáři řešili vypnutím multiplayerových serverů, které zůstaly offline po většinu víkendu. I po jejich opětovném spuštění se ale mnoho lidí potýká s problémy s konektivitou a padáním během hraní.

Jedna věc jsou pády, Wolcen ovšem po vydání obsahuje i chyby, které vám znemožní hrát nadobro. Endgamová minihra s budováním městečka, která vám výměnou za zlato a suroviny odemyká těžší herní módy a upgrady pro postavu, může být koncem hry v pravém slova smyslu. Pokud si totiž zkusíte vylepšit předměty v kovárně nebo nakupovat na černém trhu, možná vás potká bug, který zabrání příštímu spuštění hry.

zdroj: Vlastní

Vývojáři o této chybě vědí a údajně už mají i opravenou verzi, momentálně ale Wolcen nechtějí patchovat častěji než jednou týdně, aby mohli zkoordinovat řešení jednotlivých problémů a zabránili vzniku dalších.

Těmi jsou třeba problémy s ekonomikou. Podobně jako kdysi v Diablu 2 si totiž můžete vydělat nekonečné množství zlata a hromadit předměty skrz duplikování. Když rozdělíte hromádku drahokamů, ta druhá vzroste na hodnotě, což můžete opakovat donekonečna a vytvořit nezměrně drahý předmět. Wolcen Studios hrozí banováním, ale multiplayerová ekonomika už je tím stejně rozhozená – a navíc existují palčivější problémy k řešení.

Zneužít se dá i různých pasivních bonusů a schopností, takže jste v pozdějších fázích hry prakticky nesmrtelní, případně i ty nejtěžší protivníky vyřadíte během sekund, aniž by se vás vůbec dotkli. Což je na jednu stranu pointa akčního RPG, na druhou stranu tím z Wolcen prakticky mizí výzva a rozbít strom dovedností je snazší, než se může zdát.

Po čtyřech letech v předběžném přístupu je to pro vývojáře pořádná ostuda, přestože Wolcen: Lords of Mayhem pořád drží nad vodou optimistická komunita. Vývojáři slibují ty nejzávažnější bugy v dnešním patchi opravit, je ale otázka, kolik se jich ve hře ještě schovává.

Naši recenzi můžete očekávat během příštích dnů až týdnů.

Nejnovější články