Digitální tržiště Robot Cache umožní prodávat hry ze své knihovny
zdroj: tisková zpráva

Digitální tržiště Robot Cache umožní prodávat hry ze své knihovny

20. 1. 2018 16:00 | Téma | autor: Mars Vertigo |

S touhou najít prostor na herním trhu se hlásí o pozornost zbrusu nový projekt Briana Farga jménem Robot Cache. Tentokrát však nejde o herní titul, ale o něco zcela jiného. Fargo se totiž s dalšími významnými byznysmeny, mezi které se mimo jiné řadí například i otec Atari Inc. Nolan Bushnell či Lee Jacobson z Virginu a Viacomu, rozhodli, že vláda Valve a jeho takřka monopolního gigantu Steam už byla přeci jen až příliš dlouhá a statická.

 Trh s PC hrami představuje roční obrat na 27 miliard dolarů, z čehož největší část získá právě Steam, který jen v roce 2016 vydělal Valve na $3,5 miliardy. Ano GOG je sice alternativa, ale ani tam absence DRM a podpory starších her nepozorujeme žádnou zásadní revoluci či radikální odklon od standardu. Fargo však chce se svou vlastní digitální distribuční platformou spustit revoluci.

V první řadě si je třeba uvědomit kolik vlastně uživatel Steamu platí do kapsy vývojářům a vydavatelům a kolik si naopak urve sám gigantický prostředník. Valve totiž bere 30 % z každého prodaného titulu, což se samozřejmě částečně promítá i do výsledné ceny her. Robot Cache hodlá vydavatelům vyjít vstříc tím, že tuto marži sráží na 5 %. Podobným směrem se v minulosti vydalo například nezávislé tržiště s digitální muzikou Bandcamp.

zdroj: Vlastní

Pro hráče je snad ještě zajímavější zjištění, že tituly, které na Robot Cache budou vlastnit půjde zpětně prodat za 25 % nákupní ceny, přičemž vydavateli či vývojáři připadne dalších 70 % z celkové ceny (a Robot Cache opět 5 %). Už tedy žádné hromady dohraných či nedotčených titulů nasyslených z různých slev, na které usedá věčný digitální prach. Prostě je jednoho rozhodného dne prodáte.

Celé to však má jeden zajímavý háček. Uživatelé totiž nedostanou při zpětném prodeji zpátky na účet hodnotu hry v tradiční měně, nýbrž ve speciální kryptoměně vyvinuté pro potřeby Robot Cache. Za ní pak bude možné buď nakupovat další tituly anebo ji směnit skrze krypto směnárny jako je například Coinbase zpět na standardní centralizovanou měnu dle vaší volby.

IRON, jak se tento pionýr herní kryptoměny nazývá, budete mít navíc možnost i sami těžit. Každý uživatel bude moci svou herní mašinu zapřáhnout do těžební lopoty. Vzhledem k tomu, že IRON bude limitován pouze na ekosystém služby Robot Cache, je třeba aby byl její hashrate výkon provázán s alternativní kryptomincí, v tomto případě půjde Ethereum běžícím na tokenu ERC20. Odůvodněním této volby je především robustní vývoj této sítě. Volba však není finální a je možné, že těžební algoritmus může být v budoucnu přesměrován na výnosnější a stabilnější síť, což by samozřejmě znamenalo i vyšší zisky ze zpětného prodeje her jak pro hráče, tak vydavatele.

Bohužel o této zajímavé investiční variantě zatím neexistují žádná bližší data. Stejně tak zatím není zřejmé, kolik času a jaký výkon bude zhruba zapotřebí k natěžení nových her. Robot Cache by měl odstartovat poté, co bude dokončeno vygenerování základního kapitálu tokenů, což by se mělo završit někdy v polovině letošního roku (pro zajímavost, jejich minimální souhrnná hodnota, soft-cap, činí $15 mil).

„Dostáváme se do poslední smluvní fáze s řadou vydavatelů a počítáme, že budeme mít do startu k dispozici několik set titulů“, sdělil Fargo magazínu Forbes, což je koneckonců podobný počet se kterým kdysi začínal i Steam. Otázkou tedy zůstává, zda je pro vás Brian Fargo dostatečnou zárukou úspěchu anebo si raději ten jásot necháte až případně na léto či podzim.

Nejnovější články