Díky drahé změně enginu je Dreamfall Chapters hezčí a šlape jako hodinky
zdroj: tisková zpráva

Díky drahé změně enginu je Dreamfall Chapters hezčí a šlape jako hodinky

25. 11. 2015 15:03 | Téma | autor: Adam Homola |

Nestává se příliš často, aby došlo k výměnu enginu nejenom v průběhu vývoje, ale během procesu postupného vydávání hry po epizodách. Tvůrci z Red Thread Games se však do toho v případě Dreamfall Chapters pustili a hru předělali z Unity 4.6 na Unity 5.2. Výsledkem má být hra, která lépe vypadá, je stabilnější a méně náročná na hardware. Právě vysoké HW nároky byly jedním z problémů prvních tří kapitol, které i na výkonných sestavách nezvládaly udržovat framerate na vysokých hodnotách. Tohle všechno a mnohem víc změna enginu upravuje, údajně.

Nové verze doposud vydaných kapitol jsou dostupné pro všechny hráče zdarma formou updatu s tím, že chystaná čtvrtá a pátá epizoda budou na Unity 5 postavené od začátku. Čtyřka a následně i pětka tak budou vypadat nejlépe ze všech epizod. K dispozici je zatím update pro Windows a Mac verze, Linux se dočká buď ke konci tohoto, nebo začátkem příštího týdne.

Společně s novou verzí přišla i 64 bitová verze pro 64 bitový Windows. Hráči s takovým systémem a s více jak 3 GB paměti by zažít méně pádů a lepší framerate. Došlo i na pár změn přímo ve hře - například na nový systém upozornění, určený pro důležité volby a jejich následky nebo na nástroj pro hlášení bugů.

Dreamfall Chapters zdroj: tisková zpráva

Rozhodnutí portovat hru na Unity 5 padlo v červnu tohoto roku a důvodem nebyla zdaleka jen snaha udělat hru hezčí. Vývojáři prý s Unity 4 hodně zápasili a engine jim dělal problémy při vývoji PS4 portu. Celý proces portování zabral 4 - 5 vývojářům čtyři měsíce práce, kdy tomu věnovali zhruba polovinu svého času a v přesčasech pak dodělávali své další pracovní povinnosti.

Ragnar Tørnquist na blogu odhaduje, že výměna enginu vyšla studio zhruba na 150 000 dolarů, což je pro firmu jakou Red Thread Games extrémně velká částka. Kdyby to mělo stát víc, balancovalo by studio na pokraji krachu. Změna enginu probíhala výrazně déle než se plánovalo i kvůli bugům, kompletnímu předělávání systému nasvícení, přepisování všech shaderů a skriptů a spoustě dalších věcí.

Dreamfall Chapters zdroj: tisková zpráva

Na výsledek je ale Tørnquist hrdý. Hra nejen že lépe vypadá, lépe se také hýbe a bude do budoucna těžit ze všech bug fixů a vylepšení samotného enginu. Navíc jsou tvůrci v mnohem lepší pozici udělat port Dreamfall Chapters pro PlayStation 4 a případně další platformy. Hráči by měli pocítit zlepšení výkonu okamžitě - jen při interním testování se prý naměřilo zvýšení frameratu o 50 - 200 procent. To vše s dvojnásobnou vzdáleností, na kterou se vykreslují stíny.

"Pro nás je to ale teprve začátek dlouhé cesty. K již vydaným epizodám se vrátíme a ještě je vylepšíme a upravíme, zároveň pak budeme pracovat na vývoji Book Five. A nakonec vydáme celou kompletní sérii jak na desktopu, tak na konzolích," napsal na blogu Ragnar Tørnquist. Vylepšenou verzi prvních tří epizod najdete zatím jen na Steamu. Updaty pro GOG a Humble Store verze mají vyjít brzy, samozřejmě také zdarma.

Nejnovější články