DiRT 3 to s rallye závoděním myslí vážně..zdá se
zdroj: tisková zpráva

DiRT 3 to s rallye závoděním myslí vážně..zdá se

18. 4. 2011 16:41 | Téma | autor: Petr Poláček |

DiRT 3 by měl vrátit tuhle sérii od Codemasters opět blíže rallye, jak jsme si sami nedávno ověřili. A tento dojem dále potvrzují informace, které v rozhovoru pro incGamers prozradili Paul Coleman a Tim Dearing - hlavní designér, potažmo designér jízdního modelu v DiRT 3.

Jedním z vylepšení oproti DiRT 2 je nově zpracovaná simulace zavěšení kol, která by měla mít podstatný vliv na jízdní vlastnosti jednotlivých vozítek. Řeč je hlavně o přenášení váhy z jedné strany na druhou, čehož závodníci v reálu využívají pro lepší průjezd zatáčkami a nyní to bude možné použít i ve hře. Paul Coleman uvádí příklad z gymkhana módu, kdy „hozením“ vozu na jednu stranu přenesete skrze šasi váhu vozidla a díky tomu se svižněji obtočíte kolem sloupu. Vzhledem k tomu, že zrovna tahle technika je pro rallye závodění poměrně specifická, mělo by to DiRT3 vyčlenit z davu uniformních závodních her.

Dalším důvodem, proč jsme prozatím ochotni věřit, že to tvůrci s příklonem k rallye myslí vážně, je vazba konkrétních vozů na jednotlivé druhy závodů. Rallye, rallyecross, gymkhana a další módy – pro každý z nich budete mít k dispozici specifická vozidla. Stejně jako byste s rallye speciálem v reálu nevyjeli na klasický okruh, tak to (zpočátku) nepůjde ani v DiRT3.

Vývojáři si s myšlenkou, nechat užití vozů v jednotlivých kláních na hráči, zpočátku pohrávali, následně ji však zavrhli. Důvodem, který uvádí Tim Dearing, je spousta práce, kterou vývojáři strávili s laděním jízdního modelu každého ve hře přítomného vozidla. Většinu vozů si vývojáři osedlali sami, s detaily u hůře dostupných vozů jim pomáhali profi závodníci jako například Kris Meeke. Možnost, odemknout si vůz pro jízdu v libovolném módu, zatím tvůrci zvažují pro případný update po vydání hry. Jak říká Coleman, pro některé zkušené hráče by mohla být jízda na Gymkhana trati s rallye vozem hezká výzva.

To, co oba vývojáři říkají v rozhovoru, může působit jako tradiční bušení na PR bubny těsně před vydáním, ale určitě si uvědomují, že kdyby plácali jen tak do větru, tak jim to komunita fanoušků po vydání pořádně vmete do ksi...obličeje. Takže si držme palce, aby to klaplo.

Nejnovější články