Divinity: Original Sin bude šablonou pro obě nová RPG Larianu
zdroj: tisková zpráva

Divinity: Original Sin bude šablonou pro obě nová RPG Larianu

19. 12. 2014 19:00 | Téma | autor: Adam Homola |

Že je Divinity: Original Sin výborná hra víme. Stejně tak jsou dobře známé finanční problémy, do kterých se studio při ne zrovna hladkém vývoji dostalo. I když nakonec všechno dobře dopadlo, je hra protkaná spoustou chyb a nedodělků, na které v novém blog postu upozorňuje sám šéf Larianu, Swen Vincke. V problémech se nešťourá ale jen tak - naopak na nich ilustruje to, proč se tak stalo, jak to opravit a jak se tomu v budoucnu vyhnout. Larian totiž dělá dvě nová RPGčka a všechny opravy a vylepšení D:OS se promítnou i do nových projektů.

Už jen kvůli tomu je aktuální rekapitulace velmi poučná - Vincke prozradil proč se to vlastně stalo a nabízí recept na nápravu. A i když sám moc konkrétních věcí neslibuje, mezi řádky lze vyčíst že obě připravované hry budou perfektní. Vývojáři si totiž uvědomují, že velký díl na zlepšení budoucích projektů mají chyby v minulosti a poučení se z nich a jedním dechem dodávají, že je trápí víceméně stejné chyby, na které upozorňovali sami hráči.

Příběh by mohl být vyprávěn lépe, soubojům po prvním aktu dojde šťáva, uživatelské rozhraní by zasloužilo předělat, nápověda doplnit, progres postav na pozdějších úrovních není tak cool jak by mohl být a loot systém není takový, jaký si ho vývojáři původně představovali. Stejně tak společníci by zasloužili spoustu další práce navíc, aby byli tam, kde byli při začátku vývoje na papíře. Na tomhle všem se teď pracuje a Divinity: Original Sin se bude, podobně jako třeba Zaklínač, pořád dost zásadně zlepšovat.

Ještě než se ale podíváme na budoucí projekty studia, musíme si posvítit na jádro problémů. Proč se do finální hry dostalo tolik chyb a nedodělků, na které teď upozorňuje sám šéf studia? Inu, je to prosté. Ve stručnosti řečeno nebyli lidi a nebyl čas. Vývojářů bylo prostě málo a ve většině věcí začínali od píky. Všechno tak trvalo trochu déle, než když pracujete na x-tém pokračování a všechna negativa jsou jen výsledkem kompromisů. Nic víc, nic míň.

zdroj: YouTube.com

"Abych byl upřímný, samotného mě to neskutečně frustruje, protože se teď na hru nemůžu podívat aniž bych neviděl to, co měla původně být. Kompromisy ve vývoji nesnáším, ale když máte malý tým a všechno hodně upravujete, nakonec vám dojde čas. A katastrofa je na světě i ve chvíli, když někdo onemocní, nebo udělá chybu. Kreativní lidé ale musí dělat chyby a onemocnění se nevyhnete, takže zbývá jen pár možností: můžete hru ladit míň (špatný nápad), můžete ji zmenšit (pro PRG špatný nápad), nebo můžete zvětšit tým vývojářů," popisuje na blogu Vincke.

V případě vývoje Divinity: Original Sin si nemohli větší tým dovolit a tak přišly na řadu kompromisy. Pro vývoj budoucích dvou RPG her je ale možnost počet vývojářů výrazně navýšit. A to dokonce tak, že Larian si v Quebecu otevře fungl nové studio, do kterého bude v průběhu příštího roku nabírat spoustu nových lidí. Pro malé nezávislé studio je něco takového obrovský risk, ale komerční úspěch Divinity: Original Sin přisypal na účet Larianu dostatek peněz, takže si něco takového mohou dovolit. Čím více vývojářů bude studio pro budoucí hry mít, tím méně kompromisů se během vývoje udělá.

Ani jedno z dvou nových RPG Swen Vincke neoznámil, na to je prý ještě čas. Řekl ale, že obě vychází z enginu Divinity: Original Sin a právě proto má smysl na D:OS pořád pracovat. Ne jen kvůli hře samotné, ale kvůli tomu, že všechny úpravy a vylepšení které tvůrci udělají, se pak jednoduše přenesou do her budoucích. Hotový a výrazně vylepšený engine ruku v ruce s větším počtem vývojářů, druhým studiem a zkušenostmi by měl zajistit, že oba nové projekty budou zatraceně povedené, pokud se něco ošklivě nepokazí.

zdroj: Archiv

Jeden z dalších náznaků věcí budoucích byl i ten, že strukturou by mělo jít o podobné RPG hry jako Divinity. Žádnou zásadní změnu žánru bychom od Larianu čekat neměli a nemáme asi ani čekat změnu žánru v rámci žánru - diablovka se tedy nechystá, ale přesto se tvůrci nebojí nových věcí.

"V každé naší hře jsme se snažili inovovat a dělat nové věci. A v budoucnu s tím nepřestaneme. Nemusíme dodávat, že jsme taky čas od času něco podělali, ale naštěstí máme hráče, kteří nás na to hned upozorní a my budeme naslouchat i nadále. Nedávno jsem se díval na seznam návrhů které jsme dostali od fanoušků během vývoje a na seznam těch, které jsme do hry implementovali. Je to pořádný seznam, ale ještě zajímavější seznam je ten, kde jsou věcí, které jsme do hry ještě implementovat nestihli," napsal Vincke.

O tom jaké projekty na nás Larian chystá můžeme jen spekulovat, ale Divinity: Original Sin 2 se přímo nabízí. A to druhé RPG? Co takhle nějaké špinavé sci-fi? To jsou ale jen zbožná přání, která Swen Vincke nijak nepotvrdil. Ať už se na nás řítí cokoliv, jedno je jisté: Divinity: Original Sin bude v průběhu příštího roku pořád růst do krásy a když půjde vývojářům všechno od ruky, mohli bycho se v roce 2015 dočkat oznámení alespoň jednoho nového RPGčka. Těšíme se už teď.

Nejnovější články