Druhá verze Oculus Rift bude k dispozici v červenci
zdroj: tisková zpráva

Druhá verze Oculus Rift bude k dispozici v červenci

20. 3. 2014 19:36 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Druhá verze helmy virtuální reality Oculus Rift brzy zamíří k vývojářům. Dnes to sdělil na GDC tým stojící za jejím vývojem. Nová vývojářská verze se bude co do prvků sice podobat prototypu, svými charakteristikami však má být mnohem blíže vyvíjené uživatelské verzi, která se bude prodávat koncovému uživateli skrze běžné tržní kanály. Datum vydání finálního Oculu je však zatím stále neznámé.

Celý současný devkit 2 systém se spolu s externí kamerou začne (před)prodávat počínaje dneškem za 350 dolarů, zasílání balíčku však začne zřejmě až v červenci. Ač hardwarová stránka prý ještě zdaleka není dokončená, v nové verzi Oculu dojde hned na několik změn.

Ty začínají už u nového full HD displeje, který bude OLED v rozlišení 2x960 na 1080 bodů vyvinutý ve spolupráci s Valve, a který má nabídnout snížené rozmazávání obrazu. Pod plast se dále schovaly i senzory pro snímání pohybu. Kamera pro snímání pozice v prostoru stále pracuje externě, k případné integrované kameře se vývojáři prozatím nechtěli vyjádřit.

Jednou dalších z novinek je pak sympatické omezení šance, že se uživatel na helmě oběsí – Oculus nyní s počítačem spojuje jediný kabel obsahující HDMI a USB konektory pro přenos obrazu i napájení. Na druhou stranu došlo k lítosti vývojářů k mírnému navýšení hmotnosti helmy o 60 gramů, prý kvůli zakomponování novějšího hardwaru. Nate Mitchell z Oculus VR však sdělil, že si vývojáři uvědomují současný nešťastný trend a váha prý bude ve finální verzi sražena použitím většího počtu plastových součástek.

Mitchell dále sdělil, že nový Oculus Rift už vývojářům poskytne dostatečnou přesnost a sílu, aby mohli do plné verze vyvinout své OR hry. Čemu se naopak Mitchell vyhnul, byly otázky na podporu AAA her či vývojářů. Na případná oznámení se však máme těšit v budoucnu.

Vývojáři Oculus Rift momentálně pracují i na softwaru, který by zamezil nutnosti v případě zapnutí nové hry helmu sundat a aktivovat ji klasicky na obrazovce počítače. Jakýsi nový (pseudo) operační systém, který umožní přepínat hry z prostředí helmy je zatím zahalen rouškou tajemství. Jak vysvětluje Mitchell, nelze prostě sesmolit webovou stránku – je naopak třeba, aby šlo o integrovaný VR interface. "Pracuje na tom hodně lidí. Je ale příliš brzy, než abych řekl cokoliv dalšího, nechci být za Molyneuxe," rýpl si Mitchell.

Mitchell odmítl sdělit i případnou cenu finální, uživatelské verze helmy. "S Oculem chceme hráčům splnit jejich sny," dodal Mitchell. Prý předpokládá, že během příštích pěti až deseti let dojde na masivní rozvoj virtuální reality, a Oculus VR tak nechce nic uspěchat.

Nejnovější články