Celý současný devkit 2 systém se spolu s externí kamerou začne (před)prodávat počínaje dneškem za 350 dolarů, zasílání balíčku však začne zřejmě až v červenci. Ač hardwarová stránka prý ještě zdaleka není dokončená, v nové verzi Oculu dojde hned na několik změn.
Ty začínají už u nového full HD displeje, který bude OLED v rozlišení 2x960 na 1080 bodů vyvinutý ve spolupráci s Valve, a který má nabídnout snížené rozmazávání obrazu. Pod plast se dále schovaly i senzory pro snímání pohybu. Kamera pro snímání pozice v prostoru stále pracuje externě, k případné integrované kameře se vývojáři prozatím nechtěli vyjádřit.
Jednou dalších z novinek je pak sympatické omezení šance, že se uživatel na helmě oběsí – Oculus nyní s počítačem spojuje jediný kabel obsahující HDMI a USB konektory pro přenos obrazu i napájení. Na druhou stranu došlo k lítosti vývojářů k mírnému navýšení hmotnosti helmy o 60 gramů, prý kvůli zakomponování novějšího hardwaru. Nate Mitchell z Oculus VR však sdělil, že si vývojáři uvědomují současný nešťastný trend a váha prý bude ve finální verzi sražena použitím většího počtu plastových součástek.
Mitchell dále sdělil, že nový Oculus Rift už vývojářům poskytne dostatečnou přesnost a sílu, aby mohli do plné verze vyvinout své OR hry. Čemu se naopak Mitchell vyhnul, byly otázky na podporu AAA her či vývojářů. Na případná oznámení se však máme těšit v budoucnu.
Vývojáři Oculus Rift momentálně pracují i na softwaru, který by zamezil nutnosti v případě zapnutí nové hry helmu sundat a aktivovat ji klasicky na obrazovce počítače. Jakýsi nový (pseudo) operační systém, který umožní přepínat hry z prostředí helmy je zatím zahalen rouškou tajemství. Jak vysvětluje Mitchell, nelze prostě sesmolit webovou stránku – je naopak třeba, aby šlo o integrovaný VR interface. "Pracuje na tom hodně lidí. Je ale příliš brzy, než abych řekl cokoliv dalšího, nechci být za Molyneuxe," rýpl si Mitchell.
Mitchell odmítl sdělit i případnou cenu finální, uživatelské verze helmy. "S Oculem chceme hráčům splnit jejich sny," dodal Mitchell. Prý předpokládá, že během příštích pěti až deseti let dojde na masivní rozvoj virtuální reality, a Oculus VR tak nechce nic uspěchat.