E3 2016 tiskové konference pohledem přímého účastníka
zdroj: tisková zpráva

E3 2016 tiskové konference pohledem přímého účastníka

15. 6. 2016 18:00 | Téma | autor: Adam Homola |

Hodnocení tiskových konferencí od pražské části redakce Games.cz už znáte, popřípadě si je můžete přehrát v záznamech jednotlivých tiskovek. Dvojice redaktorů, Adam Homola a Dan Kremser, však vybrané tiskovky sledovala i přímo na místě v Los Angeles. Viděli tady všechna ta oznámení v poněkud jiném světle, se kterým vás Adam seznámí v následujícím článku.

Bethesda

Bethesda na letošní tiskovce předvedla několik velkých oznámení v čele s… čímkoli, co vás zrovna nejvíc zajímá. Na své si totiž přišli skoro všichni. Začít můžeme hned od úvodu, kde jsme viděli příkazovou řádku, skrze kterou někdo spustil Quake (a naznačil nového Wolfensteina). A následoval bouřlivý potlesk, doprovázený výkřiky. Takhle rychle jsem Quake nečekal - s oznámením jsem spíše počítal buď na QuakeCon (kde hru konečně uvidíme v reálu), nebo až příští E3.

Nicméně Quake Champions je tady, a byť jsme neviděli ani vteřinu ze hry, trailer potěšil. Podtrhl totiž podstatu Quaka a nesnažil se vykreslovat něco jako příběh nebo obecně řešit Stroggy. Zdůraznil zaměření na multiplayerovou střílečku v arénách s unikátními postavami a speciálními schopnostmi. Co mi to jen připomíná? Quake je sice pojem, ale na plnou verzi si ještě počkáme, zatímco ve frontě na vaši peněženku za ním stojí několik dalších her v čele s Overwatchem.

Dalším mírným překvapením, byť o jeho velikosti můžeme vzhledem k uniklým informacím spekulovat, bylo oznámení Prey. Opět ani vteřina ze hry, ale filmeček zaujal. A zároveň nenadchnul. Několik let staré video k dnes už zrušenému Prey 2 svým stylem pořád vede, zatímco nové Prey je jedno velké tajemství. Jak bude hra vypadat, jak se bude hrát a kdy vyjde, teprve uvidíme, ale za každou novou a originální značku jsem na tiskovkách rád. Prey sice novou značkou tak úplně není, ale kolik toho bude mít společného s původní akcí z roku 2006? Možná víc než si teď myslíme.

Pobavilo i pomrknutí na Palmera Luckeyho, Johna Carmacka a Oculus Rift, když Pete Hines připomněl, že Bethesda patří mezi pionýry VR, protože technologii na E3 před lety prezentovali skrze Doom 3: BFG Edition. Bohužel ale na oznámení nové VR hry nedošlo a dočkáme se zatím jen portů: hlavně VR verze Fallout 4. Celá oznámená iniciativa Bethesda VR byla každopádně tím největším překvapením show.

Oznámených 7 milionů hráčů The Elder Scrolls Online také překvapilo, ale jinak hra, až na jednu uřvanou fanynku, nevzbudila na tiskovce žádné velké pozdvižení, což se nedá říct o speciální edici Skyrimu pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. To zase překvapuje mě, protože „Skyrim už přece všichni hráli, ne?“ Smysl to ale samozřejmě dává, protože spousta majitelů PS4 a Xbox One Skyrim nikdy nehrála.

V souvislosti se staronovým Skyrimem stojí za zmínku i drobnost kolem formy oznámení hry: Bethesda jen pustila video, ve kterém o hře povídal Todd Howard. Po skončení tiskovky jsme ale do Howarda div nevrazili, čili je trochu s podivem, proč nejslavnější tvář Bethesdy nešla na pódium, když už v sále byla...

Microsoft

Ještě před vystoupením Phila Spencera došlo na trailer na nový Xbox One S. Úsměvné je, že snad největší potlesk sklidil "slajd" s informací o integrovaném zdroji. Podobně na tom byl i program Xbox Play Anywhere, díky kterému si hru koupenou na Xbox One zahrajete i na PC a opačně - pokud to daná hra podporuje a vyšla na obou systémech, což se bude týkat snad všech her, které Microsoft na tiskovce prezentoval. Je tedy trochu paradoxní, že k vidění nebyla ani jedna Xbox One exkluzivita.

Microsoft potěšil a překvapil hlavně tím, že se nebál oznámit Project Scorpio už takhle brzo, a sympaticky vypadají i drobná vylepšení Xbox Live. Další překvapení už ale chyběla. O většině her už jsme totiž věděli z loňska, nebo z předchozích oznámení. A tak mi z tiskovky utkvěly v paměti spíše jen vtipné nebo divné momenty. Třeba když fanoušci v sálu nadšeně hekali nad každou brutální dorážkou v Gears of War 4, nebo když se na jevišti najednou zjevil Carmack. GearVR z hlavy nesundal, pochválil Minecraft a v rotující krychli odjel za notné dávky kouře do zákulisí.

K vidění byly během tiskovky i hry, které mohou být ve výsledku výborné, ale na pódiu moc nefungovaly. Minimálně ne na mě. Scalebound mě pořád ne a ne oslovit a Sea of Thieves by se taky zasloužila lepší prezentaci. Trochu zklamaný jsem byl i z Recore. Loni se hra představila velmi sympatickým trailerem, aby letos Inafune ukázal obyčejnou střílečku z pohledu třetí osoby. Pravda, okořeněnou zajímavými roboty, ale pozitivní dojem z loňského oznámení se po letošní ukázce tak trochu vytratil.

Trailer na Dead Rising 4 byl sice hezky sestříhaný, ale obsahově nijak zvlášť výjimečný, slibující pouze více téhož. To sice slibuje i Forza Horizon 3, ale ta to uměla alespoň zabalit do pěkné ukázky kompetitivní i kooperativní hratelnosti, hezké grafiky a vůbec svižného dema. Prezentace Final Fantasy XV se pro změnu moc nepovedla, za což může z části nezajímavá pasáž hry a z části chyby pána na pódiu, který toho bosse ne a ne udolat. V obecném slova smyslu šlo ale o povedenou tiskovou konferenci - jen holt chybělo větší množství překvapení.

Sony

Zatímco Microsoft se držel tradičního formátu tiskové konference s řadou hostů, Sony se do všech přítomných pustila bez servítek. Už samotné prostředí vzbuzovalo dojem něčeho většího, což podtrhl živý orchestr. Ten celou show začal epickou hudbou jako z fantasy velkofilmu. Nikdo netušil, k jaké hře to bude a nikdo to z prvních záběrů ani nepoznal.

O to víc ohlušující byl pokřik ve chvíli, kdy ze stínu vystoupil Kratos. Starší, s plnovousem a armádou fanoušků za zády. Mírně skeptický názor, že pouhý přesun kulis směrem na sever by nemuselo stačit, se mnou asi drtivá většina sálu nesdílela. Ohlušující nadšené výkřiky zazněly pokaždé, když se věčně naštvaný rek opřel do některého z nepřátel. To sice hezky vypadalo, ale na závěr nepřišel ani žádný gigantický boss, tolik typický pro celou sérii GoW. Což nic nemění na faktu, že Sony dokázala svoji konferenci otevřít opravdu stylově.

Nadšené výkřiky pak byly intenzivní jak při stylovém nástupu Hidea Kojimy, tak při oznámení Crashe Bandicoota. U Kojimy šlo z každého koutu publika slyšet hlasité „We love you!“ a u Crashe Bandicoota zase nešel skoro slyšet Layden, oznamující nikoliv nový díl, ale remaster. V tu chvíli by bylo přítomným jedno asi cokoliv a stejně by tleskali.

Obecně mi přijde, že se Sony podařilo skoro nemožné: překvapit. Tiskovka Microsoftu byla dobrá, ale Sony několik překvapení opravdu vytáhla, právě v čele s Crashem Bandicootem. A pokud se nepletu, neutekl ani Resident Evil VII. Překvapil vlastně i Kojima, kterého na konferenci čekal asi málokdo. Ještě nedávno tweetoval o své cestě po různých světových studiích, kde pro svoji novou hru sháněl engine. A teď už vyrukoval s ukázkou. A i když třeba na The Last of Us 2 nedošlo, myslím, že většina přítomných byla spokojená.

Nejnovější články