E3 Blog: Jsme v tom všichni až po uši
zdroj: tisková zpráva

E3 Blog: Jsme v tom všichni až po uši

10. 6. 2014 23:50 | Téma | autor: Pavel Dobrovský |

Plakal jsem. Hlavně v duši, protože navenek mi jen zvlhly oči. Nikdo to neviděl, protože byla tma. Nejsem přece blázen, abych řval někomu cizímu na očích. Ale opravdu, cítil jsem se pod psa, protože jsem sledoval tragické osudy psa. Valliant Hearts ve své stylizované grafice prostě dokáže i jedním pitomým trailerem se smutným psíkem rozhýbat zrezlé soukolí emo duše. Zejména jste-li pejskař. Ale i když máte kočku, tak vás utrpení věrného psa nenechá chladnými.

Pro jistotu jsem se zamlženýma očima rozhlédl kolem sebe a viděl, že všichni na konferenci Ubisoftu přestali bušit do mobilů, strnule sedí, zírají do podlahy a přejí si zřejmě totéž, co já. Aby to všechno dobře dopadlo.

Během show Ubisoftu to, na rozdíl od Valiant Hearts: The Great War, dopadlo docela dobře, když se večer, který prosím nezaměňujme s tiskovou konferencí, rozjel na plné obrátky. Pobavili nás (Shape Up), pohoršili (Division), udivili (Assassin's Creed Unity ), napnuli (Far Cry 4), nadchnuli (Tom Clancy's Rainbow Six: Siege), rozplakali (Valiant Hearts: The Great Wa) a také uklidnili v časosběrných záběrech z The Crew. Emoční, ale především žánrový rozptyl je veliký a na první pohled mu chybí jasná vize. Podobný rozkmit byl vidět na všech konferencích a zmatek z na hromadu naházených titulů překryl poselství, že letošní E3 je důležitá a konference byly z mnoha důvodu dobré.

Skrz jednotlivé konference nás totiž všechny firmy ujistily, že nejsou dementní. Po loňském boomu hardwaru a oznámení velkolepých titulů se automaticky vytvořila očekávání, která se naplňovala jen pomalu, a většina titulů stejně stále nevyšla. Letošek se tedy nese v duchu přiznání, že si firmy nabraly velká next-genová sousta, ale hodlají je nadále přežvykovat, dokud nebudou připraveny na jejich vydání ke konci tohoto roku nebo během toho příštího. Loňské hry, u kterých jsme si říkali „to jsme zvědaví, jak tohle dopadne,“ nebyly jen reklamním výkřikem na zvýraznění. A je myslím důležité, aby hráči dali firmám prostor pro dokončení a firmy, aby předvedly, že jsou schopné se zastavit a doručit kvalitní naslibovaný zážitek.

Konference tedy vnímám jako hluboké vydechnutí po dlouhém běhu a jako střízlivé sumarizování uplynulého roku. Jako krok z marketingového inferna okolo nových konzolí směrem k posílení důvěry u hráčů. Nenechte se ale opít rohlíkem. I přes zdánlivý klid se dají tušit nové možnosti technologií. Třeba u Just Dance to je snaha najít cestu, jak propojit smartphony s velkými hrami ve velkém stylu a u Shape Up pak rozumně gamifikovat jinak nezáživné fitness hry. Zajímavé je, že nic z toho nemá co dělat s next-genovitostí, která se tu ostatně projevovala především tím, že „to vypadá tak trochu líp, co.“ No, ale do mého oblíbeného bitchování o nepochopení toho, co skutečně znamená „next-gen“ se v tomhle blogísku pouštět nebudeme.

Veselé je, jak se rivalské společnosti letos nešpičkovaly, kromě několika trapných poznámek ze strany Sony. Zatímco loni narážky a posměšky létaly vzduchem, letos se všichni drželi při zemi. Na rozdíl od loňska, kdy se byli v prsa a vykřikovali, jak jsou jejich hry/platforma/komunita/firma nejlepší, letos jsou si tak nějak všichni rovni. Spadli do stejné post next-genové pasti (vývoj titulů je složitější než se čekalo) a potřebují z ní vylézt, což nepůjde, pakliže si budou navzájem šlapat na hlavu. Naznačil to ostatně i Phil Spencer na začátku show Microsoftu, kdy řekl, že hry dělají Microsoft, Sony i Nintendo. Jinými slovy: je na čase se trochu usmířit.

Někteří samozřejmě nepochopili, že letos se show dělají jinak a z nedostatku střeliva do marketingových kanónů začali ukazovat ilustrace her a projektů, ze kterých ještě není k dispozici nic jiného, než... ilustrace. Děkujeme pěkně, ale toho jste nás opravdu mohli ušetřit, protože kromě jedné věty v bleskovkách o tom nemáme co napsat.

Nejnovější články