EA a DICE hasí mikrotransakční požár kolem Star Wars: Battlefront II
zdroj: Electronic Arts

EA a DICE hasí mikrotransakční požár kolem Star Wars: Battlefront II

13. 10. 2017 17:00 | Téma | autor: Adam Homola |

Otevřená beta Star Wars: Battlefront II je u konce a vývojáři děkují všem zúčastněným. A samozřejmě taky hasí mikrotransakční oheň, který nechali rozhořet na všech možných webech a na YouTube, jen jim to moc dobře nejde. Soudě dle bety může mít druhý Battlefront docela velký problém s vybalancováním hry, kterému se zjednodušeně říká pay to win. To se teď snaží tvůrci trochu nešikovně adresovat s tím, že v betě jsme viděli jen malou ukázku, nikoliv celý systém loot boxů a progrese.

Dobrá, do listopadu si tedy počkáme na plnohodnotnou a finální verzi systému. Zajímavá je také obhajoba argumentem, že možnost vylepšovat si jednotlivé Star Card a odemykat lepší zbraně si ve hře budete muset nejprve získat hraním jako takovým, nekoupíte si ji.

Osobně v tom příliš velký rozdíl nevidím, protože hráč si může mezitím nastřádat craftovací materiál, nebo si prostě s nákupem loot boxů jen počká na příslušný rank. Jakmile ho dosáhne a otevře se mu možnost vylepšovat karty a získávat lepší zbraně, může investovat desítky či stovky dolarů do loot boxů a jsme zase zpátky u původního problému.

Vývojáři se samozřejmě také ohání balancem hry, který bude bezesporu klíčový a čistě teoreticky by mohl celou věc vyřešit. Jednoduše by hráče, kteří do Battlefront II nevrazili ani dolar, pároval s dalšími „neplatiči“, zatímco hráče s plnými virtuálními košíky loot boxů by zase pároval s dalšími takovými. Tohle ale tvůrci nijak nepotvrzují, jen na oficiálním webu hry píší, že balanc je pro ně důležitý a že se budou snažit všechno vyladit podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.

zdroj: Archiv

Posledním a taktéž nijak jasným argumentem ze strany tvůrců je snaha směřovat systém progrese takovým směrem, abyste ty nejsilnější věci získali jen za herní aktivity, nikoliv za reálné peníze. To je sice hezká ambice, ale jaký význam bude mít v praxi, když si budu moct za reálné peníze koupit druhou či třetí nejsilnější věc? Nebo vylepšit Star Card způsobem, který mi zlepší schopnost ne o 60, ale „jen“ o 40 procent?

Vývojáři jako by o problému loot boxů a mikrotransakcí ve své hře dobře věděli, ale nemohli s tím nic moc zásadního udělat. A tak se snaží tančit okolo, zaříkávat se balancem a systémem progrese. Beta je samozřejmě jen beta, řekněme testovací verze, která může, ale taky nemusí mít do finálního produktu daleko. Plná verze Star Wars: Battlefront II vyjde 17. listopadu a teprve pak tedy uvidíme, jak bude fungovat plnohodnotný systém loot boxů a mikrotransakcí v praxi.

zdroj: Archiv

Loot boxy nejsou samozřejmě tím jediným, co si tvůrci z bety odnesli. Díky hráčům už ví, že bude potřeba zapracovat i na systému progrese a na módu Strike, u kterého zvažují změnu systému výher na „nejlepší ze tří“. Svých menších či větších úprav se dočká také Specialist a Flametrooper a další prvky hry. Od toho ostatně beta vůbec byla, stejně jako se u online střílečky přirozeně očekává, že ji budou vývojáři ladit i v týdnech, měsících a letech po vydání.

Za povšimnutí mimochodem ještě stojí, že EA děkují jen „milionům hráčů“, kteří si betu vyzkoušeli. Pamatujete ještě na to hlasité vychloubání se devíti miliony hráči, kteří si zahráli betu prvního Battlefrontu? Něco mi říká, že kdyby si betu Battlefront II vyzkoušelo patnáct milionů hráčů, nebála by se tím EA jasně a hlasitě pochlubit. Takhle ale nevíme nic a můžeme jen spekulovat, jestli to byly miliony dva, nebo jich bylo třeba šest.

Nejnovější články