EA: Nezdar Medal of Honor není problém žánru, ale provedení
zdroj: tisková zpráva

EA: Nezdar Medal of Honor není problém žánru, ale provedení

13. 2. 2013 13:58 | Téma | autor: Petr Poláček |

Nedávno přiznaný neúspěch střílečky Medal of Honor: Warfighter a deklarovaný záměr poslat na to konto celou značku do důchodu či na odpočinek, nebyl překvapením. Ne pro ty, co vedou v patrnosti historii MoH série a moc dobře ví, že po skvělém a přelomovém dílu Allied Assault, už pak následovala jen řada více či méně povedených pokusů o restart, reboot nebo navázání na úspěchy dávno minulé. Zkrátka a dobře, MoH série s každou další hrou ukazuje, že svůj vrchol komerční i kvalitativní už má tak nějak za sebou.

Uvědomují si to i v EA, ale nehodlají se s tím smířit. Proto značka Medal of Honor nebyla pietně uložena k ledu a zabetonována v nedostupné hrobce. Zatím jen odpočívá a přijde čas, kdy se opět vrátí, jak pro RPS zdůraznil Richard Hilleman z EA. Zároveň nastínil, proč se poslední dvě MoH hry úplně nevyvedly, a jak to EA chce do budoucna zvrátit.

Pozitivní rozhodně je, že se v EA nesnaží házet vinu na žánr, tedy vojenské střílečky. Je to klasická berlička, když někdo nechce přiznat vlastní pochybení. Hilleman na rovinu přiznává, že problém byl v provedení: „Nemyslíme si, že to, jak si Medal of Honor vedla, vypovídá nějakým způsobem o náklonnosti trhu vůči hrám ze současnosti nebo z 2. světové. Problém je zkrátka spíš v tom, že jsme některé věci měli udělat mnohem lépe.“ A má pravdu chlapec, těch věcí, co se daly udělat lépe, bylo, zejména v případě MoH: Warfighter, celá fůra. Vyjmenovávat je nebudu, od toho je tu recenze a videorecenze.

Vraťme se však k řešení tohoto problému. Hilleman vidí jedinou možnou cestu vpřed v tom, že značku dostanou do rukou šikovní vývojáři, kteří budou rovněž šikovně vedeni někým, kdo na to prostě má. A právě to, tedy šikovné vedení, v případě dvou posledních MoH her chybělo, čímž Hilleman taktně naznačuje, že s Danger Close už asi EA další spolupráci na MoH hrách nenaváže.

Ale proč chodit okolo horké kaše. Prodeje Warfighter za moc nestály, kvalita byla rovněž na jiném než očekáváném stupni. Danger Close zkrátka neuspěli. A dokud v EA nenajdou či nesloží interní tým, který bude mít zkušenosti a tah na bránu, aby mohl Medal of Honor protlačit do horních pater střílečkové ligy, tak se tahle značka nevrátí. Může to trvat dva roky, může to být pět let, deset let, v současné chvíli na tom nezáleží.

„Z dlouhodobého hlediska nám musí jít jen o to, abychom tyto značky nezabili tím, že se je budeme pokoušet dělat v situaci, kdy to prostě neumíme dělat dobře,“ moudře dodává Hilleman a lakonicky konstatuje, že v ranku vojenských a válečných stříleček teď prostě EA vsadí jenom na Battlefield. Pár let starý plán, že se budou ve vycházení rok od roku střídat značky Battlefield a Medal of Honor, tak definitivně padá (neříkal jsem to snad? :). Rovněž to poukazuje na fakt, že udělat každý rok slušnou a skvěle prodávanou hru v jedné sérii prostě není žádná legrace. Už jen za to asi třeba Activision se svou Call of Duty sérií zaslouží uznání (aniž bych chtěl nějak hodnoti kvalitu CoD her).

Nejnovější články