EA se prý poučila z chyb druhého Battlefrontu, v Anthem a Battlefieldu je nehodlá opakovat
zdroj: tisková zpráva

EA se prý poučila z chyb druhého Battlefrontu, v Anthem a Battlefieldu je nehodlá opakovat

17. 4. 2018 16:18 | Téma | autor: Václav Pecháček |

Ačkoli ho o vytoužený titul největšího zklamání loňského roku připravil Mass Effect Andromeda, všichni se asi shodneme na tom, že Star Wars Battlefront II taky nedopadl zrovna dobře. Mě na něm naštvala hlavně ubohá kampaň a multiplayerové střílení jsem si celkem užil, ale stejně se ani v nejmenším nedivím pětce vévodící Šárčině recenzi. A v rozhovoru pro The Verge si přisadil i člověk nejpovolanější – Patrik Söderlund, jeden z top manažerů vydavatele EA. Jeho slovy: „Pokazili jsme to.“

I sami tvůrci uznali, že neutichající kontroverze kolem loot boxů a mikrotransakcí měla na hru velice negativní dopad, a Söderlund z toho viní i sebe a své kolegy: „Lhal bych, kdybych řekl, že to, co se stalo s Battlefrontem, všechno kolem loot boxů a těchto věcí, nemělo efekt na EA jako společnost a na nás jako management. Můžeme se vykrucovat a dělat, že se nic nestalo, nebo si můžeme počínat zodpovědně, uvědomit si, že jsme udělali chyby, a zkusit tyto chyby napravit a poučit se z nich.“

Prvním nápravným krokem bylo náhlé vypnutí všech mikrotransakcí, které budou zítra nahrazeny méně agresivní variantou. Ta za reálné peníze prodává pouze kosmetické předměty. Původní model vznikl jako výsledek snahy, aby hru „hrálo víc hráčů po delší čas, a stejně jako spousta dalších her na trhu, abychom si to mohli dovolit, jsme měli nápady, jak na ní dále vydělávat. Ale zároveň jsme to pokazili.“

Söderlund si myslí, že reakce EA spoustu lidí uspokojila a že komunita věří v lepší dnešky i zítřky. Otázka je, jak se celé fiasko podepíše na budoucích hrách vydaných pod širokou střechou EA, konkrétně například na multiplayerovém projektu Bioware jménem Anthem, který by měl spatřit světlo světa příští rok: „Ve hrách, které přijdou příště, v Battlefieldu a Anthem, je jasné, že si nemůžeme dovolit podobné chyby. A neuděláme je.“

Zbývá otázka, jestli se v EA opravdu poučili, nebo zda jsou Söderlundovy věty vypiplanými marketingovými frázemi. To se ukáže v budoucnu, i když jak dokazuje například série FIFA a její mód Ultimate Team, monetizace draze zakoupené hry může EA fungovat bez větších protestů. Zatím těžko říct, jak se směsice nabytých zkušeností promítne do Anthem, takže přenechám poslední slovo Söderlundovi: „Chceme se k hráčům chovat fér a jsme tu, abychom vytvořili tu nejlepší možnou zábavu. A v případech, kdy se nám to nepovede, musíme poslouchat, poučit se a být lepší.“

Nejnovější články