Nyní už dvakrát zrušený projekt se původně jmenoval Ragtag a mělo jít o lineární akční adventuru právě po vzoru Uncharted. Viděli jsme z ní nějaké obrázky a první prototypní záběry, ale vývoj se podle všeho zasekl v mrtvém bodě, a navíc se hlavounům z EA zachtělo spíš nějakého otevřeného světa než krátkého zážitku na několik málo singleplayerových hodin.
Proto vydavatel studio Visceral, které předtím vytvořilo sérii Dead Space, jednoduše zavřel a celý projekt svěřil do rukou týmu z EA Vancouver, který předtím na hře vypomáhal (což je ostatně hlavní náplň jeho činnosti – působit jako podpůrná síla pro ostatní studia v rámci EA).
Tým si ponechal některé assety, ale přehodil hru do otevřeného světa a změnil kódové jméno na Orca. Měli jste se stát průzkumníkem a lovcem odměn, který by cestoval po různých otevřených planetách a plnil zakázky pro všelijaké frakce. Jenže když šéfové viděli, jak dlouhou dobu by plánovaná práce na Orca zabrala, rozhodli se změnit strategii a vývoj utnout.
Místo toho se prý momentálně plánuje menší projekt z univerza Star Wars, který by mohl být připravený někdy koncem roku 2020, což náhodou přibližně koresponduje s odhadovaným vydáním nové generace konzolí. Změna zaměření se naštěstí obešla bez propouštění a je klidně možné, že se EA k projektu Orca jednoho dne vrátí.
Se všemi těmihle informacemi díky svým úctyhodným zdrojům přišel Jason Schreier ze serveru Kotaku, kde můžete nalézt jeho původní článek. Kdyby se rozdávala cena „Herní investigativní novinář roku“, Jason by asi neměl konkurenci – kromě Star Wars letos objevil ještě skandál kolem Randyho Pitchforda a byl první na scéně u rozvodu Bungie a Activisionu.
Kromě toho svoje známosti využil i při psaní vynikající knížky Blood, Sweat and Pixels, kterou vám za celou redakci můžu vřele doporučit jakožto zábavnou a informativní sondu do procesu vývoje počítačových her. Snad vám to ukrátí čas při čekání na další dobrou hru ze světa Star Wars.