EA zavírá studio Visceral, tvůrce chystané akční adventury ze světa Star Wars
zdroj: tisková zpráva

EA zavírá studio Visceral, tvůrce chystané akční adventury ze světa Star Wars

18. 10. 2017 13:41 | Téma | autor: Adam Homola |

Star Wars ve stylu Uncharted nám není souzeno. Nevyšlo to onehdá se Star Wars 1313, a nevyjde to ani tentokrát se zatím nepojmenovanou, ale oficiálně oznámenou hrou od Visceral Games, studia, které teď jeho majitel EA zavírá. Vydavatel cituje dramaticky se vyvíjející herní průmysl, kde se typy her, zážitky v nich a vůbec způsob, jakým hry hrajeme, mění rychleji než kdy dřív. S takto rozjetým vlakem nebyli schopni tvůrci ve Visceral držet krok, a proto si teď musí vystoupit.

EA ústy svého výkonného viceprezidenta EA Worldwide Studios Patricka Söderlunda potvrdila, že Visceral skutečně pracovali na akční adventuře ze světa Star Wars. Hře, která se rýsovala jako lineární příběhová dobrodružná akční adventura. A právě takovou ji hráči nechtějí. Alespoň tak to z prohlášení Söderlunda vyznívá.

EA totiž koncept testovala na hráčích, naslouchala jejich zpětné vazbě a zároveň „bedlivě sledovala fundamentální změny herního trhu.“ Výsledek je jednoduchý: v EA si spočítali, že hráči chtějí spíše titul, který jim vydrží déle a ke kterému se mohou pořád vracet. Proto padlo rozhodnutí změnit design, ale zároveň zachovat jiné hlavní pilíře hry. Tedy „úžasné vizuály a autentičnost světa Star Wars s novým příběhem.“

Hra se tak od lineárního dobrodružství stojícího na příběhu posune k zážitku, který je mnohem rozsáhlejší a který nabídne větší pestrost i svobodu, to vše za využití možností enginu Frostbite. Söderlund mluví také o „větší hloubce a šíři, kterou budou moci hráči prozkoumávat.“ Na nové hře, která vzejde z popela té stávající, budou v rámci EA Worldwide Studios pracovat různé týmy s tím, že vývoj povede studio EA Vancouver. To se ostatně podílelo i na stávající verzi hry.

maxresdefault zdroj: tisková zpráva

V aktualizované vizi se také počítá s novým datem vydání. EA tak titul nevypustí do světa ve fiskálním roce 2019, jak původně plánovala. Nové datum ale zatím známé není, a to ani přibližně. Tolik k oficiálním informacím od EA a Patricka Söderlunda. Naštěstí tu ale máme Jasona Schreiera z Kotaku, který se dostal k internímu e-mailu EA, v němž Söderlund mluví o hře jako o Ragtag – alespoň tedy známe kódové označení projektu.

Söderlund ještě v e-mailu prozradil, že projekt v EA Vancouver povede výkonný producent Steve Anthony a že vývoj nebude začínat na zelené louce. EA Vancouver a další studia využijí assety od tvůrců z Visceral Games. EA zatím také nijak nespecifikovala, co bude s Amy Hennig, bývalou hlavní scénáristkou Uncharted a teď už i bývalou šéfkou vývoje chystané Star Wars hry. „S Amy její další kroky řešíme,“ odpověděl na otázku Kotaku zástupce EA.

Jason Schreier ve svém článku na Kotaku ještě dodal, že o problémech s vývojem hry od Visceral Games slýchá nějaké drby už delší dobu. Prý byla v takových problémech, že musela přijít na pomoct některá jiná studia EA. Trable byly očividně takového rázu, že EA raději zavírá celé studio a vývoj restartuje, než aby to dotáhla do konce ve stávající podobě.

zdroj: Archiv

Z pohledu EA by podobný krok dával smysl obzvláště pokud by se zákulisní drby o problémech s vývojem ukázaly jako pravdivé, především v době, kdy se od velkých a drahých singleplayerových lineárních her opouští ve prospěch otevřených světů, online prvků, multiplayeru, znovuhratelnosti a dalších věcí podporujících dlouhou herní dobu a opakované hraní.

Na jednu stranu tak jde o pochopitelné rozhodnutí těch, kdo to celé platí, na druhou stranu je to samozřejmě škoda. Nápady, kratičké ukázky a koncepty Star Wars 1313 i hry od Visceral Games vypadaly zajímavě a lákavě, ale bohužel si něco takového asi jen tak nezahrajeme. Namísto „Uncharted ze světa Star Wars“ dostaneme asi něco mnohem většího, znovuhratelného a s online prvky, ne-li rovnou regulérním multiplayerem.

Připomeňme, že studio Visceral fungovalo od roku 1998 (tehdy ještě jako EA Redwood Shores), pracovalo na spoustě her, ale do širšího povědomí vstoupilo až s minulou generací konzolí. Na ni poslalo trilogii Dead Space, aby pak pracovalo ještě na nezajímavém a nepříliš dobře přijatém Battlefield Hardline.

Visceral mají ještě na svědomí Army of Two: The Devil’s Cartel, taktéž nikterak zapamatovatelnou či úspěšnou hru. Hlavní tváře starého Visceral, tedy Glen Schofield a Michal Condrey, ze studia už dávno odešly, založily Sledgehammer Games a pod hlavičkou Activisionu nyní pracují na letošním Call of Duty: WWII.

Nejnovější články