Epic potvrdil vývoj velké akční hry a několika malých projektů
zdroj: tisková zpráva

Epic potvrdil vývoj velké akční hry a několika malých projektů

12. 7. 2013 11:48 | Téma | autor: Adam Homola |

Pamětníci si ještě vzpomenou na doby, kdy Epic dělal hry, které v sobě neměly jen drsné mariňáky, lancery a mimozemšťany. Poslední roky se ale vývojáři z Epicu bez debat zaškatulkovali jako studio, které dělá jen akční hry a Unreal Engine. Z Gears of War klece by se ale tvůrci rádi dostali, což by se jim mělo bez problémů podařit. Akční žánr sice neopouští, ale vedle toho připravují i několik menších projektů, které budou pravděpodobně něčím jiným, než jen dalšími verzemi Unreal Tournament či Gears of War.

Včera vás Láďa informoval o tom, že Epic asi dělá na nové kompetitivní střílečce. Co byla včera spekulace, je dnes fakt. V Anglii totiž probíhá konference Develop, na které měl svoji přednášku Tim Sweeney, spoluzakladatel Epicu a jeden z hlavních tvůrců Unreal Enginu. Sweeney tam potvrdil, že Epic skutečně pracuje na zatím neoznámené tříáčkové střílečce. Jestli je to hra postavená na Samaritánovi, nebo bude vycházet z temného dredaře, zatím samozřejmě nevíme.

Jediný projekt, který má Epic v současné době oficiálně oznámený, je Fortnite. Ten Sweeney popisuje jako mix Minecraftu a Left 4 Dead. Na Fortnite pracuje tým o 35 vývojářích, což není na dnešní poměry nijak závratné číslo. Pro představu: na prvním díle Gears of War pracovalo 60 vývojářů (ve špičce) a na Gears of War 3 něco málo přes 100 vývojářů. Na druhé straně spektra pak stojí monstrozity typu Max Payne 3, na kterém dělala snad všechna studia Rockstaru, nebo Assassin’s Creed a jeho celosvětový megatým čítající skoro tisícovku hlav.

Sweeney na konferenci řekl, že by se Epic chtěl odpoutat od práce na jedné velké hře po několik let a dělat několik projektů zároveň, jak reportuje anglický Eurogamer. V současné době se ve studiu pracuje vedle Fortnite a oné střílečky ještě na několika “maličkých projektech, na kterých dělají týmy o dvou či třech lidech po několik měsíců.” Motivace Epicu je jasná - Gears of War či podobnou věc si v lepším případě koupí pár milionů hráčů. Zato když se jim povede nějaká menší hra na PC, můžou s ní oslovit mnohonásobně větší publikum, navíc s nižšími náklady na vývoj.

PC tak pro Epic bude v budoucnu tou hlavní platformou, která může studio dostat jak do nových zemí (Asie...), tak k zajímavějším výdělkům. Navíc nezapomínejme, že velkou část Epicu vlastní velká čínská firma Tencent, která po nich asi nebude chtít jen další Gears of War pouze na Xbox One, který v Japonsku, natož pak v Číně, moc nefrčí. Nakolik do plánování studia Tencent zasahuje, nevíme (jestli vůbec), ale snaha Epicu dělat menší hry primárně na PC je jasná a dá se předpokládat, že minimálně něco z toho bude free to play.

Ostatně včera se na Twitteru ozval Cliff Bleszinsky, spolutvůrce Gears of War a bývalý dlouholetý zaměstnanec Epicu s lehce provokativním tweetem: “Uvědomujete si vůbec, jak malý smysl v současné době dává dělat 12 hodinovou unikátní kampaň na jedno zahrání?” Na to se dá krásně navázat starou známou informací z loňského roku, kdy Sweeney prozradil, že Infinity Blade na iOS byl pro Epic výdělečnější projekt, než Gears of War. Když si dáte dvě a dvě dohromady, tak je asi jasné, k jakému směru bude nejen Epic v následujících letech inklinovat...

Nejnovější články