EVE Online: Vesmír v plamenech po invazi vetřelců
zdroj: tisková zpráva

EVE Online: Vesmír v plamenech po invazi vetřelců

1. 7. 2019 11:55 | Téma | autor: Mars Vertigo |

Příběh, který vám dnes budu vyprávět, se v mnohém vymyká zažitým zvyklostem EVE Online a dokázal řádně zaskočit i ty, jejichž jména běžně figurují v těch nejvelkolepějších historkách z tohoto univerza. Řeč je o invazi tajemných Drifterů, NPC frakce, která si nebere servítky a svou urputností dokázala během několika dní zcela paralyzovat veškeré dění v nullsecu, tedy v hráčskými frakcemi kontrolovaném vesmíru, oné pro mnohé zapovězené a zároveň největší porci zdejšího herního světa.

Skrytá hrozba

Až doteď bývalo zvykem, že se NPC chovala více či méně pasivně. Tak nějak jste neustále věděli, kde je nalézt a nebylo příliš obtížně se jim vyhnout, pokud to situace vyžadovala. Samozřejmě pokud zrovna nešlo o střet s místní policí, Concordem, střežící relativně stabilní vnitřní část New Eden zvanou hi-sec. Takové setkání zpravidla končilo instantním zničením vašeho plavidla.

S Driftery však před několika dny přišla ke slovu mechanika transformující je v krvelačné štváče, kteří nejenže na vás zaútočí, ale pokud se jim pokusíte v rámci sluneční soustavy uniknout, budou vám neúnavně v patách.

Zkušení hráči téměř okamžitě přišli na to, jak tuto nepříjemnost využít a vlákat dotěrné vetřelce do pasti. Stačilo totiž přiskočit k jedné ze svých základen, zadokovat a nechat obranné systémy pevnosti a ostatní spoluhráče odvrátit hrozbu – a ještě na tom vydělat nějaký pěkný loot. Takový exploit si samozřejmě říká o okamžité masové využití a sám o sobě by byl spíše pochybným tahem ze strany tvůrců z CCP, jenomže...

Panika na všech frontách

Jenomže vtip je v tom, že pokud taková obrana neexistuje, Drifteři jednoduše zaútočí na samotnou stanici a pomaličku z ní odkrajují štíty jako kroužky z cibule. A krátce nato nastalo něco mnohem úděsnějšího. Napříč generálními štáby vlivných aliancí nullsecu se začaly kupit zprávy o překvapivém výskytu velkých drifterských flotil obléhajících domovské regionální základny bez ohledu na jejich příslušnost, a to do té míry, že centrální velení jednotlivých frakcí muselo postupně naprosto přerušit veškerá probíhající válečná tažení proti svým lidským protivníkům a stáhnout své flotily k domovským přístavům, aby tak odvrátilo hrozící katastrofu.

Nejprve se zdálo, že se několika sabotérům snad mohlo povést jakési zneužití této nové NPC mechaniky k navedení koncentrovaných cizáckých flotil do klíčových obranných pozic protivníka, ale tato teorie kvůli masovému a bezprecedentnímu výskytu nepřátel vzala brzy zasvé. Další domněnkou bylo, že by mohlo snad jít o kritický bug v kódu hry. Ale i tato hypotéza byla nakonec vyvrácena jedním z komunitních pracovníků CCP. Právě na ně se hráči logicky hromadně obrátili s požadavky o jakékoli smysluplné vysvětlení situace.

CCP však situaci odmítlo komentovat a vzniklý chaos tak zůstal zastřen závojem tajemství. Nikdo pořádně neví proč, do jaké míry a jak dlouho tento centrálně řízený chaos potrvá. Hráči, především pak velitelé a mluvčí ústředních frakcí, jsou tímto prvkem, který přišel společně s nejnovějším DLC označeným výstižně Invasion, spíše pobouřeni. Nikdo nezůstal ušetřen.

Drifteři navíc kopírují i další oblíbené PvP aktivity, jako je například nechvalně známý gate-camp, tedy jakási pavoučí síť sestavená z flotily válečných lodí zakotvených bezprostředně u skokových bran mezi soustavami, jež si klade za úkol zachytit, znehybnit a zlikvidovat přilétající lodě.

Další takovou nemilou okopírovanou praktikou je tzv. podding. Ten spočívá v okamžité likvidaci ochranné kapsle s klonem avatara pilota, která je katapultována z vraku zničené lodi. NPC přitom byla až dosud ke kapslím zcela netečná. Takováto úplná anihilace má pak za následek to, že se klon hráče reaktivuje až ve stanici, kde si tuto službu nakonec zaplatil, ta ovšem může být někdy až nepříjemně vzdálená místu skonu. 

Invaze neunavitelných

Jednou z momentálně největších trofejí drifterských útoků je například super-kapitálka Hel v hodnotě 16 miliard ISK (cca 3 350 korun). Jinde zase přišla Pandemic Horde o důležitý logistický pilíř v podobě skokového mostu. Stažení vojsk k obraně domovských regionů tak momentálně vyústilo v dočasný klid zbraní mezi znesvářeným lidskými frakcemi.

Jejich velkým štěstím je fakt, že momentální mechanika řídící obléhaní pevností je rozdělena na tři fáze umožňující obráncům včas přeskupit síly a připravit efektivní obranu před stovkami útočících neúnavných nepřátel. První fáze útoku však přišla v momentě, kdy na ni nikdo nebyl připraven, tudíž nebylo možno včas efektivně zasáhnout.

Pokud jste někdy něco četli o těchto masivních obléhacích bitvách, nebo dokonce některou sami zažili, víte, že často zaberou mnoho hodin a úsilí na obou stranách vřavy. NPC zde mají nespornou výhodu v tom, že jejich piloty nemusí nikdo organizovat a tahat v nekřesťanskou hodinu z postele, je-li to zapotřebí. Prostě se zničehonic objeví, udeří a pak zase zmizí. První fáze útoku tak dosáhla téměř dokonalého momentu překvapení.

Co bude dál, nikdo netuší, ale pravdou zůstává, že nullsec je momentálně pohlcen v doslova apokalyptických plamenech, a to k velké nelibosti zúčastněných a zároveň k potěše mnohých těch, jimž je nullsec jinak zapovězen.

Kolegové z PC Gameru se nakonec pokusili sami obrátit na CCP, jen aby se jim dostalo následující kryptické odpovědi: „Pokusili jsme se s Driftery spojit, ale ti odmítli reagovat na naše pozdravy.“

EVE tak čelí snad největšímu historickému zásahu autorů do herního ekosystému, který může mít nedozírné následky v podobě zásadního narušení stávajícího pracně budovaného rozložení sil.

Nejnovější články