Přehnané přemýšlení je možná jedním z důvodů, proč EverQuest II neexpandoval v minulosti obdobným způsobem (i když v menších proporcích samozřejmě), jako World of Warcraft. Ani to však Smedleyho netrápí a nečeká, že velké změny, které WoW už zítra s vydáním datadisku čekají, ukradnou EQII znatelné procento hráčské základny. „Po pěti letech zkušeností s WoW už dobře víme, že lidé hrající EQII nehrají WoW. Neočekáváme tedy žádné velké přesuny hráčů k WoW, jen malinkatý a dočasný pokles.“
Smedley spíš předpokládá, že se Blizzardu zase podaří k hraní WoW zlákat hráče, kteří MMO žánr objevili nedávno a je zajímavé, jak bohorovně se k tomu Smedley a SOE staví, protože EQII se něčím podobným pochlubit už dlouho nemůže navzdory spuštění nedávné free-to-play verze.
World of Warcraft už je v současnosti příliš silným hráčem na MMO poli a snaha se mu vyrovnat zabila nejeden slibný projekt. Neznamená to však, že by se studia provozující nebo připravující nějaký MMO titul nemohla u WoW inspirovat a vzít si nejenom ze hry, ale i z vývojářské mentality Blizzardu v jistých ohledech příklad - chuť občas zariskovat je jedním z nich.