Firefly Online - zmizela nadobro, nebo ještě letí?
zdroj: tisková zpráva

Firefly Online - zmizela nadobro, nebo ještě letí?

5. 3. 2016 16:30 | Téma | autor: Pavel Dobrovský |

O Firefly Online se poprvé začalo mluvit před třemi lety na Comic-Conu v San Diegu. MMORPG z prostředí space westernového prostředí kultovního seriálu? Všichni hnědokabátníci šli do pozoru! A vůbec nevadilo, že mělo jít také o mobilní hru. V pašeráckém škuneru unikat aliančním křižníkům, plnit mise na desítkách planet, žonglovat s morálkou nad ziskem - to prostě znělo skvěle. A stále zní, i když... Již několik měsíců nepřišla žádná gorraminformace o postupu vývoje. Na mobily a PC sice zavítala minihra Cortex, ale jinak je ticho po pěšině. Podívali jsme se tedy celému projektu na reaktor. Spoiler alert: Nevyhasl! Děje se toho v něm víc, než se zdá.

Mluví váš kapitán

Studio Spark Plug Games produkuje především mobilní tituly. John O'Neill ho založil před osmi lety poté, co se jako programátor podílel třeba na Civilizaci II nebo enginu Vicious. Od té doby mají za sebou on a jeho lidé slušnou řádku úspěšných titulů. A nechybí jim ambice. Kromě získání značky Firefly přesvědčili na začátku roku 2015 kompletní seriálovou sestavu, aby zapůjčili hlasy postavám ve hře. A to je velká zpráva, především pro fanoušky seriálu.

Nathan Fillion, Alan Tudyk, Gina Torresová a další se identifikují s digitálním kapitánem Reynoldsem, Washem a Zoe a budou dál rozvíjet jejich historii. V herním zážitku budou ovšem tahat za kratší provaz. Důvodem je, že v online hře se každý nemůže stát kapitánem Reynoldsem, a proto hlavního hrdinu namluvil známý herec i dabér Wil Wheaton a ženskou protagonistku pak Courtenay Taylorová (Mass Effect, Fallout 4). Jak ale O'Neill řekl v lednu 2016 serveru io9.com, smlouva se seriálovými herci donutila vývojáře překopat koncept celé hry.

Firefly Online zdroj: tisková zpráva

Turbulence, a pak vybuchneme?

Představa, že se Nathan Fillion podívá na prototyp hry, praští pěstí do stolu a autoři vše předělávají, je sice lákavá, ale nereálná. Spíš se zdá, že se projekt potácel v hlubinách vývojového pekla a peníze na jeho vývoj se rozutekly. Teprve jasně stanovené termíny pro herce a uzavřené koprodukční smlouvy se společnostmi Fox a výrobcem akčních figurek QMX Online motivovaly Spark Plug Games začít se znovu a zodpovědně věnovat obsahu. To znamená a) zpracovat lokace na více jak 200 planetách, b) napsat charakteristiky a dialogy pro více jak stovku vedlejších postav a za c) vymyslet, jak to celé prolnout s hratelností na pomezí Elite a Mass Effect.

Časově se budeme pohybovat po událostech seriálu a před filmem Serenity a prostorově dostaneme hvězdný systém s plnohodnotnou ekonomikou a stovkami scénářů. Jako kapitán vesmírné lodi budete hledat kšefty, smlouvat o jejich odměnění, upravovat loď, starat se o rozvoj členů posádky a podnikat výpravy do opuštěných vraků, zapomenutých kolonií nebo pronikat do střežených aliančních komplexů. Pro pořádek: Aliance je tu ta zlá.

Firefly Online zdroj: tisková zpráva

Pravda signálu

V temných vesmírných hlubinách zřejmě existuje skupina lidí, kteří Firefly Online testují. Jejich existenci spíš tušíme, než že by oficiálně mluvili, podle ojedinělých datových balíků, které občas propadnou do našeho internetu. I tak ale ve většině ohledů zůstáváme na hranicích spekulací a oficiální zdroje se v i tak sporých informacích zabrzdily koncem roku 2015. Dokonce vyšlo prohlášení: „Vedení se rozhodlo, že nebude poskytovat informace.“ A oficiální stránka, Facebook a Twitter skutečně mlčí. No. Ano. I z toho mála se dá něco vytěžit.

Z průsaků kupříkladu víme, že vedle svobodného poletování vesmírem dostaneme příběhovou kampaň, která bude rozdělená na kapitoly. Každá nabídne dramatický vývoj událostí podobně jako v jednom ze seriálových dílů. Autoři ví, že předem navrženým obsahem nemohou uspokojit všechny zájemce, a tak připravují zadávání vlastních úkolů. Hlavní návrhář Adam Cogan, který se podílel na příběhu inFamous 2 a nevydané MMO Project Copernicus, popisuje v půl roku starém rozhovoru (má tři díly, poslední z nich prostě a jednoduše ze sítě zmizel), že půjde o nástroj, ve kterém kromě cíle mise navrhnete i dialogy a příběhové zvraty. Stanete se „pánem jeskyně“ a následně vaši misi budou moci hrát všichni ostatní.

zdroj: Archiv

Vesmír bez torpéd

Vytváření vlastního obsahu je pro herní zážitek zásadní. Jenže je tu háček. Cogan na jednu stranu chápe, že navrhnout pravidla vesmíru a navést hráče, aby si je dirigovali „zevnitř“, podobně jako v EVE Online nebo Elite: Dangerous, je výhra. Na druhou stranu, jeho vizi ohraničuje značka seriálu. I tak našel cesty, kudy rozvíjet osobitost Firefly Online. V rozhovoru naznačil, že kapitáni lodí se mohou okrádat, vstupovat do spojenectví a instantně se připojit do bitvy, pakliže je spřátelený kapitán v nouzi – například ho přepadnou piráti (podle vágního pravidla „čím víc peněz máte, tím spíš po vás půjdou“).

Bitvy neprobíhají na úrovni loď versus loď, ale na palubách jedné nebo druhé. Cogan a jeho lidé respektují, že v seriálu jsou vesmírného souboje schopné pouze alianční lodě (když si nepřivaříte na trup nákladní lodi dělo), které ve Firefly Online pilotovat nemůžete. Nicméně, v jedné z budoucích expanzí bude taková možnost zřejmě zpřístupněna.

Firefly Online zdroj: tisková zpráva

Táhni!

Souboje probíhají v tahovém režimu, kdy specializace posádky hraje prim při řešení přestřelky. Podíváte-li se na posádku seriálové Serenity, je to skoro jako dívat se na partu postav z RPGčka: Každý člen má jasně definované povolání a potřebuje ty ostatní, aby se někam dostal. Hra podle všeho chce možnosti přesně vymezených povolání akcentovat a umožnit třeba mechanikovi, aby se protáhl ventilační šachtou do zad nepřátel a nahackoval jejich obranu. Anebo třeba takový kněz – i ten má ve Firefly své místo - bude mít skupinové posilovací schopnosti a společnice (neboli kurtizána) drtivé údery nablízko.

Každá akce, včetně střelby, má procentuální úspěšnost a stojí akční body, podobně jako v XCOM. Autoři přiznali, že drtivá většina akčních částí půjde obejít diplomaticky. Jak se podle určitých náznaků zdá, někdy se souboji nevyhnete, protože váš kapitán bude mít posttraumatickou stresovou poruchu, když mu při vytváření dáte do vínku účast v občanské válce. V některých situacích může zareagovat nepředvídatelně – třeba tím, že vytáhne bouchačku. A pak je diplomacie k ničemu.

Firefly Online zdroj: tisková zpráva

Vesmírná diplomacie

Každý kapitán dostává mise od několika různých stran, ať už půjde o oficiální asociaci obchodníků, prodlouženou ruku Aliance, nebo nelegální organizaci Shining Dao či zbrojovky Lei Shen a Griswald. Dokonce můžete pracovat pro soukromou bezpečnostní službu CSS a další organizace, které šéfují nebo se přiživují na životě jednotlivých planet. Každá splněná mise znamená nárůst sympatií ke kapitánovi u jedné strany a propad u jejích konkurentů.

Kdo bude pracovat na kariéře, dostane nakonec speciální zakázky s unikátní odměnou – ať už půjde o kredity, nebo vybavení lodi. A jestli vás něco takového neláká? Pak nechte všechny v klidu plavat a užívejte si vesmíru tak, jak sami chcete. Klidně si vydělávejte přepravováním dobytka mezi planetami nebo podporou rebelujících kolonií – systém vám to umožní. Jen pozor na piráty, alianční hlídky a reavery, kteří se nemohou dočkat, až jim neopatrný kapitán vlétne pod nos.

Firefly Online zdroj: tisková zpráva

Keep flying

Nebyla by Firefly bez Serenity, nebude Firefly Online bez pořádného vesmírného frachťáku, ze kterého se odlupuje rez, a ve kterém občas vylítnou pojistky. Na výběr má být minimálně šest modelových řad, z nichž některé budou určeny pro obchodování (pomalé, ale s velkým úložným prostorem) a další pro nelegální aktivity. Třeba Pilgrim, trochu podobný Serenity, má v břichu nákladový prostor a spoustu tajných skrýší pro kontraband. Původně šlo o kolonizační loď, kterou dokáží pašeráci skvěle využít pro rychlé zakázky na krátkou vzdálenost.

Jednotlivé lodě by měly mít zásadní vliv na herní strategii (rychlost, obranyschopnost, odolnost a kapacita určí, jakým typem obchodníka se stanete) a postupem času je budete vylepšovat v docích na různých planetách. Půjde především o vylepšení motorů, rozšíření nákladového prostoru nebo kabin pro cestující a posádku.

Firefly Online zdroj: tisková zpráva

Ambice!

A to je v podstatě vše, co v tuto chvíli o Firefly Online víme. Nakonec toho není tak málo, že? John O'Neill tvrdí, že momentálně se hra nachází ve fázi optimalizování herních mechanik, mimo jiné i mikrotransakcí. Na posledním Comic-Conu se z poslední verze pouštěly ukázky a fanoušci je odměnili docela nadšeným potleskem (na panel o Firefly Online nicméně přijdou především ti, kteří zatleskají). Na veřejnost se zatím nedostaly. Možná se to stane na dalším Comic-Conu, na který  jsou zástupci Firefly Online přihlášení. Vzhledem k tomu, že se v poslední době mohutně šeptá o uvolnění veřejné betaverze, budeme možná kolem 20. března, kdy se CC odehraje v Silicon Valley, příjemně překvapení. Na druhou stranu, pakliže autoři zase nic neřeknou, bude celkem jasné proč. Pokouší se zkrotit vesmír. A to není sranda.

Nejnovější články