GameStar 73 s preview Oblivionu a hokejovou přílohou
zdroj: tisková zpráva

GameStar 73 s preview Oblivionu a hokejovou přílohou

29. 4. 2005 16:16 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

S koncem každého měsíce je neodmyslitelně spojeno vydání nového GameStaru, a tak se pojďme mrknout, co pro vás redaktoři z IDG přichystali do 73.

news zdroj: tisková zpráva čísla, které je ode dneška na stáncích. Obálku zdobí potvora z datadisku pro DOOM III, který byl zrecenzován společně s dalšími jarními peckami jako LEGO Star Wars, Project Snowblind, Empire Earth 2, Splinter Cell: Chaos Theory nebo SWAT 4 včetně průvodce. V tématickém článku se Vladan Růžička věnuje fenoménu Star Wars, zatímco hokejoví fanoušci ocení sice mírně off-topic, ale jinak aktuální příručka o začínajícím Mistrovství světa ve Vídni. To vše v lehce upraveném designu, přičemž ke kompletní změna vizáže magazínu má dojít v příštích měsících.

Na DVD příloze GS73 (kompletní obsah) nechybí až na Pariah žádné důležité demo vypuštěné do poloviny dubna ani volně šiřitelný datadisk Vietcong: Red Dawn či jinde ještě neuveřejněná Polisova čeština pro Drivera 3. Závěrem tu máme ukázku z preview The Elder Scrolls IV: Oblivion, které je exkluzivní díky informacím původem z německého GameStaru:

    Nejen bojem je však správný dobrodruh živ, a proto občas musíte zavítat do civilizovaných měst. Zde se setkáte s obyvateli, od nichž získáte informace o aktuálním dění, domluvíte si s nimi různé úkoly nebo obchodujete. Autoři vytvořili obrovský virtuální svět, obývaný více než tisícovkou NPC postav, které na rozdíl od Morrowindu žijí vlastní život. Umožňuje to speciálně vytvořená umělá inteligence Radiant, která všechny lidičky řídí podobně, jako jsme to měli možnost vidět v Gothicu II. Obyvatelé tedy otevírají obchody jen v určité hodiny, na noc se vypraví do svých domovů uložit se k spánku a ti chytřejší zasednou do hospody k zaslouženému zlatavému moku. Stejně tak na nich poznáte emoce – smutek, vztek, radost, lítost nebo neutrální náladu. Díky použití nové AI prodělají zásadní změny také dialogy, které by už neměly spočívat v omílání stále stejných témat a získávání totožných odpovědí od úplně jiných lidí. Rozhovory také ovlivní pozdější chování – osoba vám třeba prozradí důvěrnou informaci, nebo se na vás naopak rozzlobí a už z ní nic nevypáčíte.

    Další novinkou v Oblivionu se stane přítomnost stealth prvků. Hrdina totiž nemusí pouze rozdávat rány sekerou nebo kouzlit ohnivé koule, ale se správným tréninkem se může plížit ve stínech, okrádat obyvatele a ze zálohy je přepadat. Záruku kvalitního zlodějského zážitku by měl přinést designér Emil Pagliarulo, který pracoval na známé sérii Thief. Proto nepřekvapí, že se ve stínu objeví na obrazovce speciální ukazatel viditelnosti, díky němuž odhadnete, zda vás strážní dokáží odhalit, nebo ne. Do jaké míry se stealth systém projeví na hratelnosti, zatím není příliš jasné, jisté však je, že plížení ve stínech bude dobrovolné (ostatně jako téměř vše v sáze The Elder Scrolls). Pokud se tedy chcete pro vzácný artefakt v podzemí probít, klidně zabijte každého, kdo se vám postaví na odpor. Máte-li však jiné ambice, ani 3D engine plný světel a stínů, ani nic jiného vám nebrání nepozorovaně se mezi nepřáteli protáhnout... [více v GameStaru]
zdroj: GS

jd

Nejnovější články