GC 2012: O podpoře modů a X360 verzi Carrier Command
zdroj: tisková zpráva

GC 2012: O podpoře modů a X360 verzi Carrier Command

17. 8. 2012 21:30 | Téma | autor: Petr Poláček |

Jakkoli může člověk vnímat port české hry Carrier Command na X360 jako absolutní herezi, pro Bohemku je tento test preferencí konzolového publika zjevně důležitý. O konzolových verzích Arma her se sice často hovořilo, nakonec ale nepřišly. Carrier Command láme tuto ledovou bariéru a zběžné osahání ukazuje, že to dělá ve slušném stylu. Krom X360 verze hry jsem navíc ze senior designéra Michala Melichárka tahal moudra o FPS segmentech hry, potažmo o plánech tvůrců ohledně podpory modifikací.

Obrázek z PC verze

Na jedné straně běžela do posledního particle efektu vyšponovaná PC verze Carrier Command, do které oproti komunitní betě přibyly nové (realistické) zvuky zbraní, výbuchů a vylepšené vizuální efekty. Bylo to na popud žádostí účastníků beta testu, nebo se „jen“ senior designér Michal Melichárek utrhl z řetězu a provedl tyto změny na vlastní triko? B je správná odpověď a není samoúčelná. Poukazuje to na zájem vývojářů, aby lidem předhodili dobrou hru. Naproti stolečkům s PC verzí se ale krčil kiosek s X360 verzí, která důkladné srovnání s PC verzí snese, i když ne na první pohled.

PC verze směle kráčí mílovými kroky vpřed a směje se vyhlazenou grafikou i ukázkově kýčovitým západem slunce, zatímco X360 verze poněkud šetří na detailech. Neškodí jí to, nesráží jí to, neničí jí to. Na první pohled se X360 verze Carrier Command nijak zásadně neliší od ostatních současných titulů na této platformě, ale když srovnáte konzolovou a PC verzi, tak je rozdíl zjevný. Podstatné je, že jde pouze o rozdíl vzhledový.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Obrázek z X360 verze

Michal Melichárek se dušoval, že systémově jsou si PC a X360 verze podobné, jako vejce vejci. Mapy nejsou v konzolové verzi menší, AI není hloupější a protivníků je na mapě i na ostrůvcích stejné množství. Takže zbývá už jenom ovládání a i s tím se tvůrci poprali velmi statečně. Vzhledem k tomu, že Carrier Command vyžaduje, hrubým odhadem, něco okolo milionu různých pokynů, tak nemůžu s čistým svědomým říci, že by se to celé na gamepadu hrálo luxusně - samozřejmě vyjma přímého ovládání vozítek, které je na gamepadu zcela bezproblémové. Ale to nemůžu říci ani o PC verzi, která také mírně trpí rozložením uživatelského rozhraní a ovládacích prvků.

Jakmile ale člověk zvládne základní herní systémy a začne se orientovat v několika meníčkách, tak se nebojím hlásit, že s gamepadem bude průzkum zákoutí Carrier Command stejně komfortní, jako s myší či klávesnicí. A to je pro první X360 hru od Bohemky opravdu dobrá zpráva, kterou pár dalších úprav oproti PC verzi nemůže nijak zastínit ani zkalit.

Samozřejmě jsem se Michala neptal pouze na konzolovou verzi, kterou si blíže někdo z redakce prohlédne v nejbližších dnech po Gamescomu, hezky v klidu a v Praze. Na E3 2011 to byl právě Michal, kdo mi ukazoval fragmenty z FPS částí Carrier Command a snažil se popsat jejich účel a podobu. Tehdy ještě velmi opatrně, protože tento segmenty hry nebyl zcela dodělaný, logicky. Nyní už je ale hra v podstatě už hotová, takže jsem, opět logicky, chtěl vidět, jak FPS mise vypadají. A výsledek mě docela překvapil. S průměrným časem okolo půl, tři čtvrtě hodiny na jednu misi, kterých má být v celé příběhové kampani rozhodně více než pět, se totiž ukazuje, že na vlastních nohou a s puškou v rukách strávíte nemalé penzum času.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Obrázek z PC verze

S přihlédnutím k tomu, že jsou to mise skriptované a slouží v zásadě jen k oživění strategicko -akční hratelnosti, potažmo k vyprávění některé části příběhu, se může zdát množství FPS momentů přehnané. Pravdou ale je, že se tento styl hraní do celkového konceptu Carrier Command nečekaně hodí a člověk najednou začne litovat, že se po svých nemůže na ostrůvcích pohybovat normálně. Doufám, že třeba tohle je jeden z prvků, které by se mohly objevit v případném pokračování - to kdyby byl Carrier komerčně i kriticky úspěšný, nemluvě o zájmu samotných hráčů o Carrier 2.

Právě ten se tvůrci z Bohemky snaží poctivě naboostovat už nyní a nemyslím tím už proběhnuvší komunitní betu, nebo jiné doplňkové akce ve stylu Carrier Command Recruits. Myslím nástroje pro tvorbu modifikací, o jejichž potenciálním vydání v budoucnosti Michal opatrně hovořil. Aby také ne, když zrovna Bohemia Interactive je firma známá svým vstřícným přístupem k fanouškům a hlavně moderům.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Obrázek z PC verze

V době, kdy mod DayZ zařídil Arma 2 obrovský prodejní boost by bylo prakticky nemyslitelné, aby jiná hra od té samé firmy nedisponovala podporou modů. Michal naopak doufá, že si hráči Carrier Command pořádně podají, rozeberou na kousíčky a začnou chrlit vlastní kampaně, mise, jednotky a jiný obsah. Do chvíle, než to ale budou moci udělat, respektive do vydání případných modovacích nástrojů, zbývá ještě dost času. Nejdříve musí vyjít samotná hra, což je plánováno na konec září. A podle Michala mohou hráči počítat i s hratelnou demoverzí na PC i X360. Termín ale opět nenabídl, takže to klidně může být před vydáním i po něm.

Nejnovější články