GDC 2015 slibuje virtuální realitu, herní příběhy a AI
zdroj: tisková zpráva

GDC 2015 slibuje virtuální realitu, herní příběhy a AI

2. 3. 2015 18:20 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

V kalifornském San Franciscu dnes začíná největší vývojářská konference na světě. Na GDC 2015 se scházejí desítky tisíc producentů, programátorů, grafiků, animátorů, designérů a hudebníků ze všech koutů světa, aby si navzájem řekli, co aktuálně hýbe jejich branží a jak to vidí do budoucna. GDC 2015, to jsou doslova stovky přednášek, debat a oznámení, které v následujících pěti dnech bude sledovat nejen naše redakce v Praze, ale i Petr Poláček a Martin Bach, kteří na GDC 2015 vyrazili osobně.

Naše zpravodajství z konference najdete jako obvykle agregované do speciálu, který postupně začneme plnit těmi nejdůležitějšími novinkami a dojmy z těch nezajímavějších přednášek. Ty jsou tematicky rozděleny do několika summitů, přičemž letos se svých samostatných programů dočkala témata jako umělá inteligence, community management, herní vyprávění, vzdělávání a samozřejmě i mobilní nebo free to play hry. Pokud vás zajímá konkrétní program a neleknete se jeho neuvěřitelné rozsáhlosti, podívejte se na oficiální stránky konference a klidně nám v diskusi doporučte přednášky, které by vás zajímaly.

htc_re_vive zdroj: tisková zpráva

Velká témata

Základní rozdělení od pořadatelů je jedna věc, skutečné trendy jsou věc druhá. Většina návštěvníků tak očekává, že jedním hlavních témat tohoto ročníku GDC bude virtuální realita, které se zdaleka nevěnuje už jen Oculus VR, ale celá řada dalších firem včetně Valve a Sony. Obě firmy budou na konferenci své řešení virtuální reality předvádět a budou se tak snažit všechny přesvědčit o tom, že jejich řešení už nechává Oculus Rift za sebou. Mimochodem, Oculus VR nebude mít na konferenci vlastní prezentaci, ale několik lidí z firmy v čele s Johnem Carmackem chystá na GDC své přednášky a workshopy, takže určité novinky můžeme čekat i z tohoto směru.

Od Valve se ale nečeká jen virtuální realita, ale i další velká oznámení. Spekuluje se o předvádění Steam Machines, k vidění by měla být finální verze Steam Controlleru a v rámci oznámení nového grafického rozhraní glNext by prý mohl být oznámen i Source Engine 2.0. Velké plány má na GDC 2015 i NVIDIA, od níž se rovněž očekává oznámení vlastního VR systému a možná i dalších novinek. A když už jsme u té grafiky, zahanbit se nenechá určitě ani Microsoft, který sází hlavně na prezentaci DirectX 12.

steamcontroller zdroj: tisková zpráva

Nezávisláci

Nedílnou součástí GDC je i Independent Games Festival – tedy tradiční setkání nadějných indie vývojářů, které zahrnuje i vyhlášení prestičních IGF Awards. Na rozdíl od loňského roku, kdy v nominacích zabodoval Samorost 3, nemá Česká republika na IGFA své želízko v ohni, ale i bez ohledu na to by večer moderovaný Timem Schaferem a Nathanem Vellou mohl patřit mezi vrcholy festivalu.

Ale to už ukážou až následující dny. Během nich nás můžete sledovat nejen v rámci výše zmíněného speciálu, ale s hashtagem #gamesczGDC budeme aktualizovat i Twitter a zajímavé fotky z letošního ročníku najdete jako vždy na Instagramu.

Nejnovější články