Google slibuje streamování her ve 4K a 60 FPS přes novou službu Stadia

20. 3. 2019 10:52 - Téma
autor: Patrik Hajda

Vychází na platformách: PS4, Windows, Xbox One, PS4 Pro, Xbox One X, Stadia

Už jste určitě slyšeli o takzvaném Projectu Stream, který byl blíže odhalen v loňském roce a Google na něm demonstroval schopnost streamovat Assassin’s Creed Odyssey do okna prohlížeče Chrome. Služba nyní dostává o něco líbivější jméno Stadia a předvádí celému světu, jak vypadá velmi blízká budoucnost hraní.

Google ve včerejších večerních hodinách vystoupil na pódiu v rámci konference GDC a představil svou dlouho připravovanou streamovací službu Stadia, která má být budoucností hraní. V podstatě i zde můžeme mluvit o herním Netflixu, neboť se Stadií už vás netrápí, jaké máte doma železo, a stejně tak vás netrápí vyčkávání na stažení stogigabytových instalačních balíčků a jejich následná instalace.

Stadia bude přímo propojená s YouTube a myšlenka je taková, že například dokoukáte launch trailer nového Assassina a na jeho konci bude vedle odkazů na další doporučená videa i tlačítko „hrát“. Kliknete a během pár vteřin se vám v okně prohlížeče spustí hra bez čekání na jakékoliv další stahování updatů.

Tímto způsobem si jednu a tu samou hru zahrajete na stolním PC, notebooku, tabletu, telefonu i televizi, tedy za předpokladu, že vaše zařízení disponuje Chromem. Zároveň je úplně jedno, kde hru rozehrajete a kde v ní budete pokračovat. Ve videu výše můžete názorně vidět, jak se v reálném čase během několika málo vteřin přesunete z jednoho zařízení na druhé, na kterém plynule pokračujete v rozehrané partii.

Google slibuje, že hry, které poběží na obrovské síti serverů, uvidíte na svých obrazovkách v 60 FPS při 4K, ale už teď se připravuje na rozmach 8K a 120 FPS. Už bohužel nemluví o latenci a nezmiňuje ani rychlost připojení, která bude k dosažení takového zážitku potřeba. Nicméně Digital Foundry už měli možnost si se Stadií pohrát, a i když přišli na pár ústupků v grafice a latenci, nejde než smeknout klobouk před výsledkem.

Stadia už nyní podporuje Unity, Unreal Engine, Cry Engine a další interní enginy, ale zatím jsou potvrzené jen dvě hry – Assassin’s Creed Odyssey a Doom Eternal. V případě druhé je případná latence ještě větším problémem, ale nezbývá nám než doufat, že si s tím v Googlu poradí.

Stadia zároveň podporuje všechny existující herní periferie, nicméně Google pro její účely vytvořil svůj vlastní gamepad. Ten na první pohled vypadá poměrně obyčejně, nicméně má pár vychytávek. Sám pomocí wi-fi komunikuje se servery Googlu, což využívá hlavně u jednoho z tlačítek, které nahraje a následně uploaduje váš postup hrou přímo na YouTube. Druhé speciální tlačítko vyvolá Google Asistenta.

Stadia zdroj: Archiv

O Stadii světem proletěla obrovská tuna informací včetně velmi technických specifikací, do kterých nehodlám slepě zabíhat a přenechám tento úkol našemu nejvyššímu hardwareráři Jirkovi, který už pro vás připravuje ty nejzajímavější informace.

Stadia bude spuštěna ještě letos a hned se zde nabízí několik dalších otazníků. Kolik vlastně taková služba bude stát a jaké hry nám ze začátku nabídne? A má se nová generace konzolí bát? U Microsoftu víme, že to se streamováním her myslí rovněž velice vážně, ale co Sony? Pokud plánují představit jen další silnější konzoli a nic víc, mohli by být ve značné nevýhodě.

Tagy: Assassin's Creed (série) akční sci-fi historická FPS first person střílečka 3rd person dobrodružná third person assassins creed E3 2018

Zdroj: tisková zpráva, Digital Foundry

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)