Zatímco v případě Crysis 2 jste si po startu mohli nastavit celkem čtyři položky s tím, že další možnosti nastavení přidaly do hry tvůrci a fanoušci až nějakou dobu po vydání, v Crysis 3 si budete moci hrát v rámci pokročilého nastavení grafiky s celkem jedenácti položkami – od částic, přes stíny, vodu, post procesové efekty, rozlišení textur, rozostření až po lens flare efekt.
Zatímco podporu DX11 přidali tvůrci z Crytek do Crysis 2 až dodatečným patchem, v Crysis 3 bude už v základu, stejně jako textury ve vysokém rozlišení a další drobnosti, mezi nimiž se skví třeba několik metod antialiasingu pro zvýšení kvality obrazu v rámci DX11. Marco Corbetta, technický šéf projektu Crysis 3 vyjmenovává v krátkém rozhovoru s PC Gamerem ještě pár dalších grafických vylepšení, kterými se vás střílečka pokusí příští rok na PC ohromit. A nejenom na PC.
Velmi obecně vzato jde třeba o teselaci postav a vegetace, potažmo v globále mnohem hezčí a detailnější zpracování trávy. Jednotlivé traviny by se měly ohýbat nejenom pod kopyty nepřátel, ale i pod náporem větru, explozí a dalších efektů, což podle Corbetty bude mít i vliv na hratelnost. Myslel tím spíše atmosféru, kdy to podpoří pocit boje v džungli, ale to je detail. Crysis 3 vychází v únoru 2013.